مصوبات سفر رییس جمهور در همدان به ۲۲۲ مورد افزایش یافت

همدان- ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان گفت: مصوبات سفر رییس جمهور به همدان با انجام برخی اصلاحات و پیگیری ها از ۱۷۹ مصوبه به ۲۲۲ مصوبه افزایش یافت که اجرای آنها توسعه هرچه بیشتر استان و تکمیل طرح های نیمه تمام در بخش های مختلف را به همراه خواهد داشت.

تورج الوانیان روز سه شنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز همدان افزود: این مسوول با بیان اینکه اعتبارات سفر رییس جمهور به استان همدان نسبت به خیلی از استان ها بیشتر بود، افزود: با تلاش و پیگیری در مجموعه نهاد ریاست جمهوری و منابع، مصوبات سفر رییس جمهور به استان به ۲۲۲ مصوبه افزایش یافته است که البته ممکن است در یک مصوبه چند طرح وجود داشته باشد.

این مسوول گفت: ۵۰ هزار میلیارد ریال از اعتبارات مصوب سفر رییس جمهور به استان اختصاص یافته است که امیداوریم این رقم تا پایان امسال به ۷۰ هزار میلیارد ریال افزایش می یابد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان یادآور شد: مجموع اعتبارات سفر رییس جمهور به استان همدان که مرداد ماه سال گذشته به انجام رسید، به ۱۴۴ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال می رسد که البته این رقم منهای تسهیلات پیش بینی شده برای بخش های مختلف است.

وی با بیان اینکه با تلاش و پیگیری مسوولان تاکنون تخصیص مناسبی از مصوبات سفر رییس جمهور به همدان داشته ایم، اضافه کرد: این اعتبارات از محل برنامه و بودجه کشور، وزارتخانه ها و نهادهای مختلف از جمله کمیته امداد امتم خمینی و ستاد اجرایی فرمان امام تامین می شود.

این مسوول تاکید کرد: در توزیع اعتبارات برای طرح ها و مصوبات سفر رییس جمهور اولویت با طرح های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالا و تاثیرگذار در رفاه و معیشت مردم است.

الوانیان با بیان اینکه اعتبارات مصوب سفر رییس جمهور و هیات دولت باید تا سال ۱۴۰۳ به طور کامل اختصاص یابد، توضیح داد: یکی از ابتکارهای همدان در سفر رییس جمهور، تجمیع طرح ها بود برای نمونه تکمیل سالن های ورزشی بانوان به عنوان یک طرح معرفی شد در حالی که پنج طرح زیر مجموعه آن است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان با بیان اینکه همدان جز استان های در ردیف آخر در سفر رییس جمهور بود، گفت: طرح های قابل توجهی در این سفر در حوزه های آب رسانی، حمل و نقل، بهداشت و درمان به تصویب رسید که بخشی از آنها به سرانجام رسیده است، به طور نمونه در بخش بهداشت و درمان بیمارستان اکباتان تکمیل شده و به زودی به صورت رسمی بهره برداری می شود.

مرکز جامع سرطان ، راه آهن همدان-ملایر و چهار خطه شدن راه همدان-علیصدر-گل تپه از مصوبات مهم سفر رییس جمهور به همدان

الونیان در ادامه از مرکز جامع سرطان ، راه آهن همدان-ملایر و چهار خطه شدن راه همدان-علیصدر-گل تپه از مصوبات مهم سفر رییس جمهور به همدان نام برد و گفت: مرکز جامع سرطان نیز به عنوان قطب غرب کشور از جمله مصوبات سفر رییس جمهور به همدان بود که که بر اجرا و تکمیل هرچه سریعتر آن تاکید شد و سال آینده به بهره برداری می رسد.

الوانیان با بیان اینکه ایمن سازی و بهسازی مسیرهای ارتباطی استان همدان از جمله مصوبات مهم سفر رییس جمهور بود، اضافه کرد: ایمن سازی و چهار خطه شدن محور همدان گل تپه به غار علیصدر یکی از مصوبات مهم و تاثیرگذار استان همدان در سفر رییس جمهور است که به دلیل گردشگری از اولویت های استان و پیشران های اقتصادی و توریستی استان است و کار این پروژه با سرعت در دست اجرا قرار دارد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان گفت: اتصال ریلی همدان ملایر از دیگر مصوبات سفر رئیس جمهور نیز با قوت در حال اجرا است که استان همدان را به قطب اتصال جنوب به غرب کشور تبدیل می کند.

وی با بیان اینکه روند اجرای مصوبات سفر به صورت ماهانه بررسی و اطلاعات لازم در این زمینه گرفته می شود ادامه داد: یکی از ویژگی مصوبات سفر این است که طرح ها متکی به اعتبار پیش بینی شده نیستند و اگر طرحی اعتباری بیشتر از مصوب داشته باشد برای تسریع در روند اجرا تامین خواهد شد.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله «سیدابراهیم رییسی» رییس جمهوری اسلامی ایران پنج‌شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱ در سی‌امین سفر استانی خود به همدان سفر کرد.

سفر رییس جمهور ۲۴ هزار میلیارد تومان رهاورد برای استان همدان به همراه داشت که شامل ۱۴ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح های عمرانی، اقتصادی و خدماتی و پرداخت ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در بخش های مختلف است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha