۱۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۴۸
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85377007
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: قزوین در صادرات محصولات هیدروکربنی پیشرو است

قزوین - ایرنا - استاندار قزوین گفت: قزوین به لحاظ استقرار و فعالیت صنایع هیدروکربنی همواره به عنوان یک استان پیشرو در حوزه صادرات این محصولات شناخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدمهدی اعلایی روز دوشنبه در آیین افتتاح گمرک تخصصی فرآورده‌های نفتی در شهرک صنعتی پاسارگاد شهرستان بویین زهرا، افزود: احداث گمرک های تخصصی براساس تصمیمات هیات دولت بود که در دستور کار استانی نیز قرار گرفت.

استاندار قزوین با اشاره به اینکه تسهیل گری برای نقش آفرینی بخش خصوصی همیشه از درجه اهمیت بالایی برخوردار بوده و دولت نیز این موضوع را وظیفه و سرلوحه خود قرار داده است، تاکید کرد: برای ایجاد گمرک تخصصی فرآورده های نفتی شهرک صنعتی پاسارگاد ابتدا نیاز بود ساختار حقوقی آن شکل بگیرد که انجام آن نشان از همکاری تفاهمی و ارزشمند بین اتاق بازرگانی و تولید کنندگان استان بود.

نرخ بیکاری در بویین زهرا به صفر رسید

روح الله عباسپور، نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهار کرد: بیکاری در بویین زهرا به واسطه سرمایه گذاری های صورت گرفته در آن به رقم صفر رسیده و یک کارگر امروز در این شهرستان می تواند کارخانه مورد نظر خود را به صورت گزینشی انتخاب کند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: گمرک تخصصی فرآورده های نفتی در شهرک صنعتی پاسارگاد به واسطه خود تولیدکنندگان ایجاد شده که انجام این مساله بیانگر استقبال و تعهد این افراد در حوزه اقتصادی می باشد.

اختصاص ۱۰ هکتار زمین به گمرک تخصصی فرآورده‌های نفتی

مدیرکل گمرک استان قزوین نیز در حاشیه برگزاری این مراسم تاکید کرد: طی ماه‌های گذشته روز به روز بر تعداد مطالبات تولیدکنندکان مشتقات نفتی در سطح استان افزوده می‌شد تا جایی که مجبور شدیم یک گمرک تخصصی داشته باشیم.

سعید نادری اضافه کرد: مشتقات نفتی و هیدروکربن‌ها موادی اشتعال پذیر و سریع الانفجار هستند و به همین دلیل مکان گمرک آنها نیز بایستی به شکل اختصاصی و مجزا دیده شد.

وی ادامه داد: برای احداث این گمرک ۱۰ هکتار زمین اختصاص واگذار شد که تاکنون عملیات ساختمامی و زیرساختی آن در ۲ هکتار عملیاتی و به بهره برداری نیز رسیده است.

به گفته این مسوول، کاهش هزینه حمل و نقل و افزایش امنیت کالاها، ایجاد اشتغال و توسعه منطقه و ساماندهی بستر امکانات رفاهی برای رانندگان از عمده اهداف احداث این گمرک است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha