افتتاح مجتمع ورزشی جانبازان و معلولان سمنان با حضور معاون رییس جمهور + فیلم

سمنان - ایرنا - محسن منصوری معاون رییس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری روز دوشنبه مجتمع ورزشی جانبازان و معلولان شهید سلیمانی سمنان را افتتاح کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن منصوری پس از ورود به استان سمنان از شهرستان گرمسار، از مراحل ساخت بزرگترین سیلوی شرق کشور در این شهر بازدید کرد. سپس درآرادان از قطعه در حال ساخت آزادراه حرم تا حرم بازدید و مجموعه تولیدی سولفات پتاسیم را بهره برداری کرد.

معاون اجرایی رییس جمهور پس از ورود به سمنان، در اولین برنامه مجتمع ورزشی جانبازان و معلولان شهید سلیمانی را افتتاح کرد. این مجتمع ورزشی با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و سفر رییس جمهور به استان و در فضای سرپوشیده به وسعت ۲ هزار و ۶۰۷ متر مربع به بهره برداری رسید.

ساخت مجتمع ورزشی جانبازان و معلولان شهید سلیمانی سمنان در شهریور ۱۳۹۱ آغاز شد و امروز به بهره‌برداری رسید. این مجموعه به منظور استفاده جانبازان و معلولین سمنان پیش‌بینی شده است و فعال شدن هیات‌‏های ورزشی شهرستان و نیز استفاده بهینه این هیات‌‏های ورزشی از امکانات موجود در این سالن از جمله اهداف طرح عنوان شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان درباره این مجموعه ورزشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: مجتمع ورزشی جانبازان و معلولان شهید سلیمانی سمنان از جمله طرح‌های عمرانی مصوب سفر رییس جمهور به استان سمنان در آبان ۱۴۰۰ است که افتتاح شد.

محمدتقی علوی افزود: ۴۰۰ هزار میلیارد ریال برای بهره‌برداری از مجتمع ورزشی جانبازان و معلولان شهید سلیمانی سمنان مصوبه سفر رییس جمهور هزینه شد که این مجتمع ورزشی دارای بخش‌های مختلف از جمله استخر و سالن سرپوشیده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان بیان کرد: استان سمنان ۲۳ طرح ورزشی مصوب سفر آیت‌الله رئیسی رییس جمهور دارد که تاکنون ۱۹ طرح به بهره‌برداری رسیده است.

افتتاح مجتمع ورزشی جانبازان و معلولان سمنان با حضور معاون رییس جمهور + فیلم

به گزارش خبرنگار، بیش از ۴۵۰ ورزشکار عضو هیات ورزش جانبازان و توانیابان استان سمنان هستند که ۱۸۰ نفر از آنان را بانوان و ۲۷۰ نفر را آقایان تشکیل می‌دهند.

برنامه یکروزه سفر معاون رییس جمهور

بازدید از طرح‌های سیلوی ۱۰۰ هزارتنی گرمسار و آزادراه حرم تا حرم، افتتاح شرکت املاح ایران در گرمسار، دیدار با حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، بازدید از نمایشگاه روایت پیشرفت، افتتاح تقاطع غیرهمسطح شهرک صنعتی مرکز استان سمنان و حضور در نشست پیگیری مصوبات دور اول سفر رییس جمهور به استان سمنان از دیگر برنامه‌های منصوری در سفر به استان سمنان است.

سیلوی ۱۰۰ هزار تنی گرمسار به عنوان بزرگترین سیلوی شرق کشور در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در حال ساخت است و هم‌اکنون پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصد دارد.

حدود ۶۵۰ کیلومتر از مسیر بیش از ۹۰۰ کیلومتری محور تهران - مشهد از استان سمنان (آزادراه حرم تا حرم) عبور می‌کند که به دلیل تردد سالانه بیش از ۱٧ میلیون نفر از جاده های استان سمنان، یکی از محورهای پرترافیک کشور به شمار می رود. گستره جاده های استان سمنان به اندازه جاده‌های ۶ استان کشور است، این استان با ۹۷ هزار و ۴۹۱ کیلومتر مربع به لحاظ وسعت رتبه ششم کشوری را دارد و در هر ۶۰ دقیقه حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ وسیله نقلیه از محورهای ارتباطی استان عبور می کند و واژگونی خودرو بیش از ۶۰ درصد از نوع حوادث رانندگی در جاده‌های استان سمنان محسوب می‌شود و سمنان همواره جزو ۲ استان اول کشور در فراوانی واژگونی در حوادث رانندگی است.

نخستین نمایشگاه معرفی خدمات کسب و کار و نمایشگاه دستاوردهای دولت مردمی در استان سمنان به مناسبت دهه فجر با نام «روایت پیشرفت» در قالب ۱۰۰ غرفه و همراهی ۴۴ دستگاه اجرایی با برگزاری رویدادهای آموزشی و عرضه صنایع دستی و پوشاک ایرانی اسلامی برپا شده است.

پل روگذر شهرک صنعتی سمنان پس از حدود ۱۷ سال وقفه امروز بهره‌برداری می‌شود. آغاز ساخت این طرح به سال ۱۳۸۵ بازمی‌گردد که پس از مدتی کوتاه عملیات عمرانی آن متوقف شد. به برکت سفر آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در سیزدهم آبان ۱۴۰۰ به استان سمنان این طرح جزو مصوبه‌های سفر قرار گرفت و با تخصیص اعتبارات سرانجام آماده بهره‌برداری شد.

ساخت مجتمع ورزشی جانبازان و معلولان شهید سلیمانی سمنان در شهریور ۱۳۹۱ آغاز شد و امروز به بهره‌برداری می‌رسد. این مجموعه در ۶۵۰ متر مربع به منظور استفاده جانبازان و معلولین سمنان پیش‌بینی شده است و فعال شدن هیات‌‏های ورزشی شهرستان و نیز استفاده بهینه این هیات‌‏های ورزشی از امکانات موجود در این سالن از جمله اهداف طرح عنوان شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha