۱۵ بهمن ۱۴۰۲، ۲۰:۴۱
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85376603
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هدف‌گذاری تولید ۸۰۰ کیلوگرم شمش طلا در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: با بهره‌برداری از کارخانه‌های در دست اجرا طلا در خراسان جنوبی هدف گذاری شده که ظرفیت تولید شمش طلا در این استان به ۸۰۰ کیلو گرم در سال آینده برسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد موثقی‌ نیا روز یکشنبه در حاشیه بازدید از معدن طلای هیرد منطقه خوسف خراسان جنوبی، افزود: خراسان جنوبی از نظر ذخیره معدنی طلا در سطح کشور رتبه خوبی دارد.

وی افزود: تمام تلاش ما این است که خام فروشی مواد معدنی را به حداقل برسانیم و با افزایش زنجیره ارزش افزوده معادن، اقتصاد این بخش را افزایش دهیم.

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران از خراسان جنوبی به عنوان استان معدن خیز در سطح کشور یاد کرد و گفت: تعداد معادن و پهنه‌های معدنی این استان در سطح کشور بی‌نظیر و قابل توجه است.

موثقی‌ نیا افزود: تا امروز تعدادی از این معادن در مراحل اکتشاف و بهره‌برداری قرار گرفته که باید این فعالیت را توسعه دهیم، ما در وزارت صمت برنامه‌ریزی و حمایت‌های لازم را برای توسعه معدنی انجام دهیم و بیشتر بخش خصوصی و مردم باید پای کار بیایند.

وی عنوان کرد: هشت پهنه معدنی در خراسان جنوبی در حال اکتشاف و بهره‌برداری توسط بخش خصوصی است که بسیار جای توسعه دارد و ما هم تلاش خود را برای توسعه معدنی و جوار معدنی تمام مناطق کشور به خصوص مناطق کم توسعه یافته از جمله خراسان جنوبی بکار خواهیم گرفت.

موثقی‌ نیا با اشاره به درخواست سرمایه گذار کارخانه طلای هیرد در خصوص افزایش پهنه معدنی گفت: در این خصوص از سرمایه گذار حمایت و همراهی لازم را خواهیم داشت.

هدف‌گذاری تولید ۸۰۰ کیلوگرم شمش طلا در خراسان جنوبی

مدیر مجتمع صنعتی معدنی طلای هیرد هم به عنوان سرمایه گذار این پروژه در حاشیه این بازدید گفت: این واحد معدنی از سال ۱۴۰۰ راه اندازی شده و میزان سرمایه گذاری انجام شده در این مجموعه بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال است.

امیرهوشنگ متولی از افتتاح کارخانه تولید شمش طلای هیرد تا آخر بهمن ماه خبر داد و افزود: این مجموعه برای ۲۴۵ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.

متولی جمع کل تولید شمش طلای این کارخانه را از ابتدای تاسیس تاکنون ۲۹۵ کیلو و ۷۷ گرم اعلام کرد و افزود: از این میزان ۱۵۰ کیلو و ۸۱۴ گرم از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه تولید شده است.

وی بیان کرد: هدف گذاری ما برای سال آینده تولید ۴۲۰ کیلوگرم و هدف گذاری ما برای سال ۱۴۰۴ هم هزار کیلوگرم شمش طلا است.

مدیر مجتمع صنعتی معدنی طلای هیرد نبود وجود خوراک کافی جهت کارکرد کارخانه احداث شده در طول مدت قرارداد (پایان سال ۱۴۱۱) و تامین برق مورد نیاز واحدهای فرآوری از شبکه سراسری مهمترین مشکل این مجموعه معدنی عنوان کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha