۱۵ بهمن ۱۴۰۲، ۲۱:۰۶
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85376525
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

هشت همت پروژه عمرانی گیلان توسط رئیس جمهور بهره‌برداری می شود

رشت - ایرنا - استاندار گیلان گفت: بخشی از پروژه های عمرانی و توسعه ای گیلان با اعتبار ۸۰ هزار میلیارد ریال(هشت همت) تا پایان سال با حضور رئیس جمهور در استان بهره برداری می شود.

اسدالله عباسی عصر روز یکشنبه در همایش شکوه انتخابات در شهرستان رودسر اظهار کرد: از جمله این طرح ها ۲ ابر پروژه مهم شامل آزاد راه رشت - قزوین و راه آهن رشت - کاسپین است که تا زمان سفر رئیس جمهوری آماده بهره برداری می شود و هم اینک مراحل پایانی را طی می کند.

وی در ادامه با تشریح پروژه‌های آماده افتتاح در دهه مبارک فجر عنوان کرد: علاوه بر پروژه هایی که برای سفر رئیس جمهوری برنامه ریزی شده است، طی دهه مبارک فجر نیز بیش از ۱۴۰ هزار میلیارد ریال پروژه عمرانی و توسعه ای بهره برداری می شود.

عباسی عنوان کرد: این در حالی است که در زمینه جذب سرمایه گذاری در استان هم اقدامات خوبی در این دولت انجام شده است.

وی گفت: بر اساس آخرین بررس ها تاکنون در استان بیش از ۸۰ هزار میلیارد ریال (۸۰ همت) مجوز سرمایه گذاری صادر شده است.

وی افزود: در این راستا سرمایه‌گذاران بسیاری در بخش‌های مختلف کشتی‌سازی، فولاد، پتروشیمی، کشاورزی و پایانه صادراتی وارد استان شده اند و مبلغ یادشده توسط آنها در این حوزه ها سرمایه گذاری می شود.

وی در ادامه با تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف اظهار کرد: در گذشته قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تحقیر می شدیم و فکر تحول در روح و وجود ما دمیده نمی شد.

استاندار گیلان افزود: در آن شرایط زمانی که لایحه کاپیتولاسیون را به ما تحمیل کردند، فریاد مخالفت امام خمینی (ره) طنین انداز شد و بعد از آن از زمان ورود حضرت امام (ره) به کشور در ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ شاهد رشد، تعالی و بالندگی نظام هستیم.

وی اظهار کرد: امروز در بسیاری از حوزه ها به خودکفایی رسیده ایم چنانکه دومین کشور در درمان تالاسمی به شیوه پیوند مغز استخوان، دومین کشور در ساخت دریچه قلب در دنیا، دومین کشور دارای فناوری تولید پهباد راهدار گریز، رتبه سوم جهان در سدسازی، سومین تولید کننده دکل انتقال برق فقط گوشه ای از این دستاوردهاست.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به پیشرفت های ایران اسلامی در حوزه برق، اینترنت و مخابرات خاطر نشان کرد: تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار در استان برق دارند و گازرسانی در استان به بیش از ۹۸ درصد رسید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی و کشتار مردم غزه با حمایت استکبار جهانی اظهار کرد: همین کشورها با حمایت از صدام جنایتکار جنگ تحمیلی را علیه ما رقم زدند اما با مقاومت و ایستادگی دشمن را سر جایش نشاندیم.

استاندار گیلان اظهار کرد: دشمنان را از کشور بیرون کردیم، آنهایی که تا چندسال گذشته موضوع گزینه‌های نظامی روی میز را مطرح می کردند، امروز جرات نگاه به مرزهای جمهوری اسلامی ندارد.

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن انتخابات ۱۱ اسفند خاطر نشان کرد: مشارکت حداکثری در انتخابات و گزینش نامزد اصلح، ضامن مجلس قوی و کارآمد است.

استاندار گیلان در این مراسم از نیکوکار حاج اسدالله رضا زاده و پدر سه شهید (شهیدان پسند) رودسر تجلیل به عمل آمد و به پنج نفر از روستاییان این شهرستان سند مالکیت روستایی اهدا شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha