۵۶ مسکن سیل‌زده و هزار و ۴۰۰ میلیاردریال طرح کشاورزی و عمرانی رفسنجان افتتاح شد

کرمان - ایرنا - ۵۶ واحد مسکونی بازسازی شده سیل ۱۴۰۱، طرح مزرعه مرغ تخمگذار و چند پروژه عمران شهری روز یکشنبه در رفسنجان همزمان با سفر بازرس ویژه رییس جمهور و استاندار کرمان به این شهرستان افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، در ابتدا مزرعه مرغ تخمگذار موسوم به البرز با ظرفیت سالانه ۲ هزار و ۳۷۰ تن تولید تخم مرغ افتتاح شد؛ این پروژه با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی برای ۶ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی داشته و در زمین یکهزار و ۶۰۰ مترمربع احداث شده است.

این مزرعه دارای ۱۲۰ هزار قطعه مرغ تخمگذار هلندی است و زنجیره تولید مرغ از صفر تا ۱۰۰ در آن انجام می شود.

پروژه های شهرداری رفسنجان

همچنین یکهزار میلیارد ریال پروژه عمرانی شهری شهرداری رفسنجان با اعتبار یکهزار میلیارد ریال افتتاح شد. پروژه شهری افتتاح باند دوم بلوار پرستار و شهید هنری رفسنجان با اعتبار ۷۰۰ میلیارد ریال و احداث و بهسازی ۳۱ بوستان با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال از جمله این طرح هاست.

احداث ۵۶ واحد مسکونی سیل زده

همچنین درزمینه افتتاح منازل مسکونی بازسازی شده ناشی از سیل، مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان گفت: پس از سیل مردادماه ۱۴۰۱ تعداد ۵۶ واحد با تسهیلات بلاعوض و ارزان قیمت در روستای کوثرریز رفسنجان احداث شد.

مهدی محمدی افزود: آواربرداری و نقشه رایگان در اختیار مردم قرار گرفت و علاوه بر آن، تسهیلات ارزان قیمت بلاعوض نیز به این واحدها تخصیص یافت.

به گفته وی این واحدهای مسکونی با یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض و ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت احداث شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha