احساس فرزندگریزی به دلیل تصور در ناتوانی تربیت فرزند شکل گرفته است

اهواز- ایرنا- معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان تعلیم و تربیت کودک گفت: احساس فرزندگریزی در جامعه به دلیل تصور والدین در ناتوانی تربیت فرزند ایجاد شده که در همین راستا این سازمان وظیفه دارد به موضوع تربیت کودک به معنای واقعی ورود کند.

به گزارش ایرنا مجتبی همتی‌فر روز یکشنبه در دیدار با مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان بیان کرد: توجه به مسائل اقتصادی در بحث جوانی جمعیت حائز اهمیت است اما راه حل اصلی برای افزایش فرزندآوری و رشد جمعیت توجه به حوزه کودکستان‌ها است.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی کودکستان‌ها اصلی‌ترین زیر ساخت کیفیت بخشی به حوزه تعلیم و تربیت کودکان است افزود: باید به دنبال تربیت درست آینده‌سازان این سرزمین باشیم و برای جوانی جمعیت مطابق تحقیقات پژوهشی مهمترین مساله توجه به بحث کودکستان‌ها است.

همتی‌فر ادامه داد: محور و محتوای تعلیم، تربیت و آموزش در کودکستان‌ها باید براساس هویت ایرانی و اسلامی باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: تربیت نسل آینده‌ای با هویت مستقل، عزتمند، دینی و دارای شاخص‌های ممتاز وظیفه اصلی معلمان است.

وی در ادامه سخنان خود درخصوص رویداد ملی "هوای مادری" تصریح کرد: رویداد ملی هوای مادری می‌تواند عامل یک حرکت بزرگ در کشور برای کاهش کاستی‌های موجود در توانمندسازی مادران و ایجاد ارتباط بهتر آن‌ها با کودکان باشد.

به گزارش ایرنا، معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان تعلیم و تربیت کودک امروز یکشنبه برای حضور در گردهمایی موسسان کودکستان‌های خوزستان به اهواز سفر کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha