فرماندار آستارا : برای ارتقاء آموزش‌ها به مدارس عشایری توجه ویژه ای می شود

آستارا - ایرنا - فرماندار شهرستان آستارا گفت: مهمترین سیاست دولت سیزدهم، توسعه کمی و کیفی هنرستان‌ها و مدارس کار و دانش در آموزش و پرورش است و ما هم در این راستا توجه ویژه ای به این مدارس حوزه عشایر خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا شهاب زاده روز شنبه در مراسم تجلیل از مدیرآموزگار و آموزگاران عشایر شهرستان اظهار کرد: با توجه به اینکه دانش‌آموزان عشایری دارای استعدادهای فراوانی هستند هر ساله تعدادی زیادی از آنها در کنکور سراسری جذب می شوند.

وی عنوان کرد: در راستای حمایت از این استعدادها بخشی از آنها به عنوان معلمان ویژه عشایری در مقطع کاردانی جذب می‌شوند.

وی افزود: بیش از ۷۰ درصد از مدارس عشایری کشور بصورت مدیر آموزگاری مدیریت می‌شوند و برای نخستین بار در دولت سیزدهم در آزمون استخدامی آموزش و پرورش سهمیه ویژه برای مدیر آموزگاران که در مناطق عشایری در نظر گرفته شد.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان آستارا با بیان اینکه یکی از دستور العمل‌های اجرایی سند تحول بنیادین به سرانه آموزشی است، اظهار کرد: برای اولین بار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در دولت سیزدهم سرانه آموزشی مدارس عشایری نسبت به مدارس عادی سه برابر افزایش یافت.

فرماندار شهرستان آستارا خاطرنشان کرد: شما فرهنگیان و معلمان با حضور خود در همه مقاطع حساس و وقایع مختلف کشور توانسته اید با تبیین درست و به موقع اوضاع کشور دانش آموزان را پای کار نظام آورده و نقش مهمی را در جامعه ایفا نمایید.

وی بیان کرد: معلمان عشایر با عشق و علاقه خود به دانش آموزان همه سختی های کار را به جان خریده برای دانش آموزان وقت می گذارند تا هیچ دانش آموزی از علم آموزی فاصله نگیرد و از دیگر نوجوانان و جوانان عقب نماند.

در شهرستان آستارا ۲۰ مدرسه عشایری وجود دارد که در این مراسم با اهدای لوح از آموزگاران آنها قدردانی شد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلانبه فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با استان اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد؛ این شهرستان دارای سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha