۱۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۲۴
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85376421
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

واکنش اتحادیه اروپا به رفتارهای پلیس کوزوو علیه صرب‌تبارها

تهران-ایرنا- اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای نسبت به آنچه رفتارهای خشن پلیس کوزوو علیه صرب‌تبارهای این کشور ارزیابی کرد، هشدار داد و از مقامات پریشتینا خواست از اقدامات یکجانبه خودداری کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از نشریه اینتلی‌نیوز (IntelliNews)، اتحادیه اروپا روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای نگرانی خود را در رابطه با عملیات اخیر انجام شده توسط واحدهای ویژه پلیس کوزوو در مورد هدف قرار دادن موسسات صرب‌تبار در این کشور ابراز کرد و از مقامات پریشتینا خواست که از اقدامات یکجانبه خودداری کنند.

بیانیه اتحادیه اروپا در واکنش به حمله پلیس کوزوو به اماکن مقام‌های موقت صربستان در شهرداری‌های دراگاس، پک، ایستوک و کلینا و همچنین ساختمان مرکز خیریه صلح صربستان در پریشتینا و بازداشت افراد داخل این اماکن برای بازجویی صادر شد.

بر اساس این گزارش، پلیس با پائین کشیدن پرچم صربستان از این اماکن و بستن مرکز بهداشت شهر اوسوجان، اوضاع را تشدید کرده است.

پیتر استانو، سخنگوی کمیسیون اروپا با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس گفت: بسته شدن ناگهانی این دفاتر اثرات منفی بر زندگی روزمره و شرایط زندگی جوامع صرب کوزوو خواهد داشت، زیرا دسترسی آنها به خدمات اجتماعی اولیه را محدود می‌کند.

اتحادیه اروپا از مقام‌های کوزوو خواست تا از اقدامات یکجانبه خودداری کرده و با میانجیگری بروکسل راه‌حلی برای رسیدگی به وضعیت این شهرداری‌ها در خدمات رسانی به اتباع صرب پیدا کند.

تنش ها در کوزوو پس از آن تشدید شد که دولت این کشور به تازگی تصمیم گرفت یورو را به عنوان ارز واحد برای تراکنش‌های مالی در این کشور اعلام و استفاده از دینار صربستان در معاملات پرداخت نقدی را ممنوع کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha