یک‌میلیون و ۱۳۶ هزار تن به ظرفیت استخراج معادن آذربایجان غربی اضافه شد

ارومیه- ایرنا- معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: با بهره برداری از ۴۳ معدن جدید طی سال جاری در استان، یک میلیون و ۱۳۶ هزار تن به ظرفیت استخراجی این بخش اضافه شد.

جلال دسترنج روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ذخیره قطعی این معادن به بیش از ۵۵ میلیون و ۲۴۴ هزار تن می رسد.

وی اضافه کرد: برای بهره برداری از این معادن، بیش از یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی اظهار کرد: با بهره برداری از این معادن در شهرستان های مختلف آذربایجان غربی، برای ۳۰۲ نفر زمینه اشتغال مستقیم ایجاد شده که ۲۸ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی ادامه داد: از ابتدای سال جاری ۵۰ فقره پروانه اکتشاف نیز برای محدوده های معدنی استان صادر شده که در این خصوص نیز شاهد رشد ۶۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

دسترنج گفت: طی این مدت، ۲۴ محدوده اکتشافی موفق به اخذ گواهی کشف شده و این محدوده ها با اتمام عملیات اکتشافی در مرحله تجهیز و آماده‌سازی معدن برای استخراج و بهره برداری از انواع مواد معدنی هستند.

وی افزود: برای بهره‌برداری از این معادن ۲۱۴ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده که ذخیره قطعی این معادن ۲۰ میلیون و ۲۳۲ هزارتن انواع مواد معدنی است.

وی اضافه کرد: در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته سرمایه گذاری در حوزه پایان اکتشاف معادن استان ۷۵ درصد رشد یافته است.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر ۵۱۲ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با ذخیره قطعی بیش از یک هزار و ۱۹۲ میلیون تن انواع مواد معدنی با ظرفیت استخراج سالانه ۱۸ میلیون و ۴۲۸ هزارتن انواع مواد معدنی در آذربایجان غربی وجود دارد.

میزان سرمایه گذاری این بخش بیش از هشت‌هزار و ۲۷۲ میلیارد ریال بوده و زمینه اشتغال مستقیم برای بیش از پنج هزار و ۱۱۲ نفر در این معادن مهیا شده است.

#پیشرفت_آذربایجان_غربی

#پیشرفت_ایران

#جام_رسانه_امید

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha