معاون رییس جمهور پل شهرک صنعتی سمنان را پس از ۱۷ سال انتظار افتتاح کرد + فیلم

سمنان - ایرنا - محسن منصوری معاون اجرایی رییس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری روز دوشنبه تقاطع غیرهمسطح شهرک صنعتی سمنان را پس از ۱۷ سال انتظار افتتاح کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ساخت پل شهرک صنعتی سمنان به ۱۳۸۵ بازمی‌گردد که مدتی کوتاه پس از آغاز عملیات عمرانی این طرح تعطیل شد. به برکت سفر آیت‌الله رئیسی در سیزدهم آبان ۱۴۰۰ به استان سمنان و تخصیص اعتبار برای تکمیل، این طرح جزو مصوبه‌های سفر شد و سرانجام با تخصیص اعتبارات از این محل و همت مسوولان ارشد استان سمنان، این پل پس از ۱۷ سال در سفر معاون رییس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری به بهره‌برداری رسید.

اصلاح نقاط حادثه‌خیز در مسیر مواصلاتی تهران- مشهد در محدوده استان سمنان، افزایش ضریب ایمنی تردد رفت و برگشت به شهرک صنعتی سمنان از جمله مزایای افتتاح طرح تقاطع غیرهمسطح شهرک صنعتی سمنان است.

فاصله شهرک صنعتی سمنان تا مرکز شهر هشت کیلومتر و تکمیل نشدن پل روگذر شهرک صنعتی این شهر طی سال‌ منجر به تصادف های متعدد شده است و تکمیل این طرح یکی از مطالبه‌های دیرینه مردمی و واحدهای تولیدی مستقر در این شهرک به منظور کاهش تصادفات، افزایش ایمنی تردد با توجه به قرارگیری در محور اصلی تهران- مشهد بود که اکنون افتتاح این طرح نقش مهمی در امیدافزایی و تقویت سرمایه اجتماعی در این دیار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان گفت: برای ساخت تقاطع غیرهمسطح شهرک صنعتی سمنان به‌طول ۲ کیلومتر تا امروز بیش از یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

سیدمحمد حسینی طباطبایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به ضرورت و نیاز در محور پرتردد سمنان به دامغان در مجاورت شهرک صنعتی ساخت تقاطع غیرهمسطح کلید خورد تا بار ترافیکی شهرک صنعتی کمترین تداخل با بزرگراه سمنان به دامغان را داشته باشد.

وی ادامه داد: طراحی و آغاز عملیات اجرایی طرح تقاطع غیرهمسطح شهرک صنعتی سمنان مربوط به اواسط دهه ۱۳۸۰ است و تغییر دولت‌ها و ادغام و تفکیک اداره‌کل راه و ترابری استان و اداره‌کل مسکن و شهرسازی موجب تغییر متولی اجرای طرح شد و در نتیجه تکمیل طرح مغفول ماند.

این مسوول اضافه کرد: اداره‌کل راه و شهرسازی استان سمنان در سال ۱۳۹۸ متمرکز در استان آغاز به فعالیت کرد و یکی از برنامه‌های این اداره‌کل تکمیل طرح تقاطع غیرهمسطح شهرک‌صنعتی سمنان بود.

وی بیان کرد: از اسفند ۱۴۰۰ با تمهیدات اندیشیده شده قرارداد جدید برای تکمیل طرح تقاطع غیرهمسطح شهرک صنعتی سمنان منعقد شد و در آن زمان پیشرفت فیریکی طرح ۶۵ درصد بود و با فعالیت پیمانکار تا شهریور امسال، پیشرفت اجرای طرح به پیشرفت ۹۰ درصد رسید.

وی اظهار کرد: از پاییز ۱۴۰۲ با انتصاب به عنوان مدیرکل راه و شهرسازی، تکمیل مراحل پایانی کار از جمله عملیات خاکی انتهای کار نصب نیوجرسی و جان‌پناه(گادریل) در دستور کار قرار گرفت و اکنون طرح آماده بهره‌برداری است و مطالبه برای ورود و خروج از شهرک صنعتی سمنان از طریق تقاطع غیرهمسطح محقق می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان گفت: برای ایمنی و اجرای طرح‌های جدید هندسی در تقاطع غیرهمسطح شهرک صنعتی سمنان بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد ریال دیگر نیاز است.

به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی، ۷۶۹ طرح با ۴۱ هزارو ۷۴۰ میلیارد ریال با افزایش ۱۳ درصدی در هزینه‌کرد نسبت به طرح‌هایی سال گذشته، افتتاح می‌شود.

افتتاح ۷۶۹ طرح اقتصادی و عمرانی استان سمنان هم در دهه‌فجر ۱۴۰۲ اشتغالزایی برای یکهزار و ۷۰۲ نفر را به همراه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha