حمایت از صنایع دستی آستارا اولویت است

آستارا - ایرنا - فرماندار شهرستان آستارا گفت:‌ با همه توان از صنایع دستی و هنرمندان این رشته حمایت می کنیم و این موضوع یکی از اولویت های این شهرستان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا شهاب‌زاده روز یکشنبه در مراسم افتتاح نمایشگاه بزرگ صنایع دستی و هنرهای سنتی و همچنین نمایشگاه انقلاب اسلامی، اظهارداشت: باید از ظرفیت روستای عنبران به عنوان روستای گلیم ایران با هدف جذب گردشگر استفاده کرد و دغدغه هنرمندان صنایع دستی در زمینه راه اندازی بازارچه دائمی در این شهرستان به زودی رفع خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه صنایع دستی و هنرهای سنتی میراثی ماندگار از پیشینیان این سرزمین است ،افزود: با حمایت و همکاری دستگاه های اجرایی مرتبط تلاش خواهیم کرد مشکلات هنرمندان و تولیدکنندگان این حوزه رفع شود و نخواهیم گذاشت میراث این مرز و بوم به فراموشی سپرده شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آستارا هم در آئین افتتاح نمایشگاه صنایع دستی در موزه حکیم نظامی این شهرستان گفت: انواع گلیم، جاجیم، معرق چوب، انواع شیرینی‌ها و ترشی های محلی از جمله اقلام عرضه شده در این نمایشگاه است.

حسین کاظمی با بیان اینکه بیش از یکهزار هنرمند صنایع دستی در رشته‌های مختلف در این شهرستان فعالیت می‌کنند،افزود: این نمایشگاه تا پایان دهه فجر برپا است.

نمایشگاه مدرسه انقلاب در آستارا

نمایشگاه مدرسه انقلاب نیز با عرضه تولیدات هنری، پژوهشی و علمی به‌ مناسبت دهه فجر در شهرستان آستارا دایر شد.

مدیر آموزش و پرورش آستارا در حاشیه افتتاح نمایشگاه های انقلاب در مدارس دخترانه شهید بهشتی و پسرانه شهید مرحبا، اظهارداشت: این نمایشگاه‌ها با همکاری اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، بسیج دانش‌آموزی و بسیج هنرمندان در ۱۶ غرفه راه اندازی شده است.

بیژن خالق‌وردی پور افزود: تا پایان دهه فجر دانش آموزانِ ۱۵۰ مدرسه آستارا می توانند از غرفه هایی نظیر استکبارستیزی، گام دوم انقلاب، دیروز، امروز، فردا، چاپید شاه، مهدویت، مطبوعات انقلاب و شهدا بازدید کنند.

نادر نیک‌نیا مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان آستارا با اشاره به فعالیت بیش از ۳۰ انجمن اسلامی در مدارس این شهرستان، بیان داشت: مهارت‌افزایی در حوزه روایت‌گری انقلاب اسلامی و وقایع دیروز، امروز و فردای آن، ایجاد بستر گفت‌ و گو بین دانش‌آموزان پیرامون اتفاقات روز، ایجاد روحیه مساله‌شناسی دقیق در نوجوانان با رویکرد حل مساله و بیان سیر تاریخی استعمار و ریشه‌ها و اهداف آن در طول تاریخ از جمله اهداف برپایی نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با استان اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد؛ این شهرستان دارای سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha