توسعه زیرساخت‌های خراسان جنوبی در دولت سیزدهم شتاب گرفت

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به نگاه ویژه دولت سیزدهم به مناطق محروم و کم‌برخوردار توسعه زیرساخت‌های این استان در ۲ سال گذشته شتاب گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد قناعت روز یکشنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی کارخانه تولید شمش طلای خونیک اظهار کرد: بعد از استقرار دولت سیزدهم در سطح کشور شاهد تحول و جنبش در بخش‌های مختلف هستیم و به نوعی استان‌ها تبدیل به کارگاه سازندگی شده است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم نگاه ویژه به مناطق محروم دارد، تصریح کرد: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ملت ایران عدالت‌خواهی یعنی توزیع اعتبارات به نقاط مختلف کشور است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: این استان از حیث منابع دینی، مذهبی و سیاسی جزو استان‌های برخوردار کشور است که مردم آن بسیار با بصیرت و دارای نگاه عمیق انقلابی بوده و در صحنه‌های سیاسی به ویژه مناسبت‌های خاص و انتخابات دین خود را به انقلاب ادا می‌کنند.

وی ادامه داد: خراسان جنوبی جزو استان‌هایی است که همیشه درصد مشارکت مردم در انتخابات بالا بوده است و تاکنون رتبه‌های اول و دوم کشور را به خود اختصاص داده و این نشان می‌دهد مردم فهیم، با بصیر و دارای تحلیل سیاسی بسیار عمیق، آگاهانه و عالمانه هستند.

قناعت اضافه کرد: این در حالی است که خراسان جنوبی به عنوان جنوب خراسان زمان گذشته به دلیل گستردگی و وسعت فراوان دچار عقب‌ماندگی تاریخی بوده و کمتر مورد توجه قرار گرفته است، گرچه در تمام دوره‌ها شاهد اقدامات خوبی نیز در استان بوده‌ایم اما با استان‌های دیگر فاصله داریم.

وی تصریح کرد: با استقرار دولت عدالت‌محور و مردمی سیزدهم در ۲ سال گذشته شاهد کارهای اساسی، زیربنایی، کلیدی و مهم از جمله انتقال آب از دریای عمان، انتقال خطوط گاز و خط ریلی در خراسان جنوبی هستیم.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: از لحاظ انتقال خطوط گاز جزو استان‌های پایانی بودیم که در صورت برودت هوا و افزایش گاز، مناطق انتهای خط گاز دچار مشکل می‌شدند.

وی با اشاره به اینکه دهه فجر امسال در خراسان جنوبی ۲ بیمارستان بشرویه و خوسف افتتاح خواهد شد، بیان کرد: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم ۱۲ هکتار زمین به شهرهای استان الحاق شده بود در حالیکه در ۲ سال گذشته حدود پنج هزار هکتار از حریم وارد محدوده شهری شده تا طرح نهضت ملی مسکن به سرانجام برسد و این ظرفیت عظیمی است.

قناعت یکی از ظرفیت‌های خراسان جنوبی را تنوع ذخایر معدنی دانست و گفت: در دولت سیزدهم شاهد حضور شرکت‌های دولتی و خصوصی برای سرمایه‌گذاری به ویژه در جنوب و غرب استان برای اکتشاف و فراوری در حوزه معادن استان هستیم.

وی بیان کرد: حضور شرکت ایمیدرو و هلدینگ صنایع و معادن غدیر در استان از ظرفیت‌های خوب است، خام فروشی ذخایر معدنی در استان از گلایه‌های مردمی بود که در این ۲ سال در راستای رفع این دغدغه شاهد احداث کارخانه‌های فرآوری هستیم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به حجم ذخایر معدنی در استان، بیان کرد: می‌توانیم شهرک‌های تخصصی ویژه برخی عناصر معدنی استان از جمله طلای خونیک و شادان در خوسف ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های فراوانی در شهرستان خوسف داریم و امیدواریم همانطور که شاهد اقدامات خوب و مثبت در سطوح ملی هستیم در استان نیز با فضای مثبت کاری که بین مدیران دستگاه‌های اجرایی و امامام جمعه و جماعت ایجاد شده و با پیگیری رسانه‌ها و با کار تیمی، کارهای مثبت و اقدامات خوب را شاهد باشیم.

قناعت افزود: این حرکت‌های نو و جدید مبارک مردم استان خراسان جنوبی باشد و در خدمت مجتمع غدیر، مجموعه ایمیدرو و شرکت‌های دیگر در استان هستیم تا شاهد شتاب و کار بیشتر این نوع پروژه‌ها باشیم.

وی با بیان اینکه پشتوانه مردمی یکی از مؤلفه‌های قدرت جمهوری اسلامی ایران است گفت: مردم، آینده و ریل‌گذاری های بعدی را تعیین می‌کنند و امیدواریم مردم خراسان جنوبی یک بار دیگر در انتخابات پیش رو و در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه بیعت مجدد با آرمان‌های انقلاب داشته باشند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha