کتابخانه عمومی استاد کریمی در مراغه افتتاح شد

مراغه- ایرنا- کتابخانه عمومی استاد کریمی مراغه‌ای با اهتمام اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی و مشارکت شهرداری مراغه به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی روز یکشنبه در حاشیه بهره‌برداری از این طرح به خبرنگاران بیان کرد: تجهیز و راه‌اندازی این کتابخانه عمومی با حدود ۴۰۰ مترمربع زیربنا، بیش از ۱۰ میلیارد ریال هزینه در پی داشت.

«اسد بابایی» با اشاره به اینکه زمین این کتابخانه نهادی است، افزود: ساختمان این کتابخانه با مشارکت شهرداری مراغه در ۲ طبقه احداث شد که طبقه همکف آن به فرهنگسرا و طبقه اول آن به کتابخانه عمومی استاد کریمی مراغه‌ای اختصاص دارد.

به گفته وی مراغه پیش از این دارای چهار باب کتابخانه با نام‌های کتابخانه‌های عمومی اوحدی مراغه‌ای، خواجه نصیرالدین طوسی، ثامن‌الائمه خداجو و شهید عطایی ورجوی بود و با افتتاح کتابخانه عمومی استاد کریمی مراغه‌ای، تعداد کتابخانه‌های عمومی این شهرستان به پنج باب رسید.

«پری اسدی» رییس کتابخانه‌های عمومی مراغه نیز بیان کرد: شهرداری برای احداث این ساختمان ۲ طبقه، ۲۶ میلیارد ریال هزینه کرد و مخزن هشت هزار جلدی این کتابخانه از امروز در اختیار مردم شریف شهرستان قرار می‌گیرد.

ظرفیت کتابخانه‌های عمومی مراغه همچنان محدود است

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار شهرستان ویژه مراغه نیز در این آیین بیان کرد: ظرفیت کتابخانه‌های عمومی مراغه با توجه به ظرفیت بسیار بالای فرهنگی این شهرستان همچنان محدود است و رتبه مراغه از نظر این زیرساخت فرهنگی در رده‌های نهایی آذربایجان‌شرقی قرار دارد.

«داود اسدیان» افزود: چندی قبل پنج هزار مترمربع زمین و خیری برای احداث کتابخانه عمومی در این فضا مهیا، و قراردادها نیز منعقد شد اما با وجود اینکه طرح کلنگ‌زنی شده بود، انتظار شهرستان برای آغاز عملیات اجرایی محقق نشد.

کتابخانه عمومی استاد کریمی در مراغه افتتاح شد
فرماندار: آغاز عملیات اجرایی کتابخانه خیرساز مراغه مطالبه شهرستان است

وی تحقق این امر مهم را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: گرفتار شدن این طرح خیرخواهانه در پیچ و خم اداری قابل قبول نیست و این شهر فرهنگی نباید در حوزه کتاب و کتابخوانی مورد اغماض قرار گیرد.

فرماندار مراغه این را هم بیان کرد که آغاز عملیات اجرایی این کتابخانه خیرساز مطالبه شهرستان است و نباید این مهم دچار مرور زمان و بروکراسی اداری شود.

مراغه به کتابخانه تخصصی علوم انسانی نیاز دارد

امام جمعه مراغه نیز در این آیین راه‌اندازی کتابخانه تخصصی علوم انسانی برای محققان را از نیارهای شهرستان دانست و بیان کرد: در مدرسه امامزاده که در مرکز شهر قرار دارد، امکانات لازم برای راه‌اندازی این کتابخانه فراهم، و حدود ۱۵ هزار کتاب تخصصی از کتابخانه آیت‌الله بروجردی به همین منظور تهیه شده است.

کتابخانه عمومی استاد کریمی در مراغه افتتاح شد
امام جمعه مراغه: کتابخانه رصدخانه در دوران خواجه نصیرالدین طوسی ۴۰۰ هزار جلد کتاب داشت

آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی افزود: مراغه در عرصه کتاب و کتابخوانی پیشینه بسیار قوی دارد تا جایی که کتابخانه رصدخانه مراغه در دوران خواجه نصیرالدین طوسی ۴۰۰ هزار جلد کتاب داشت.

وی این را هم بیان کرد که هیچ‌یک از رسانه‌های الکترونیکی نمی‌تواند جایگزین کتاب شود و توسعه زیرساخت‌ها و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به اهتمام جدی نیاز دارد.

به گزارش ایرنا استاد «میرزاحسین کریمی مراغه‌ای» که نشان درجه یک هنری خود را در شعر آئینی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کسب کرده بود، ۲۰ بهمن سال گذشته و در ۹۲ سالگی جان‌به‌جان آفرین تسلیم کرد و عنوان کتابخانه عمومی منطقه پهرآباد به نام این شاعر بلندآوازه مزین است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha