۱۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۲۶
کد خبرنگار: 1229
کد خبر: 85376139
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

روایت سی‌ان‌ان از تضعیف ارتش اوکراین و دست برتر روسیه

تهران- ایرنا- همزمان با تائید برکناری «والری زالوژنی» فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین به‌دلیل اختلافات با «ولودمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری این کشور، مقامات اوکراین از تشدید درگیری‌ها و دست بالای روسیه در جبهه نبرد خبر دادند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از شبکه خبری سی‌ان‌ان، پس از تائید برکناری زالوژنی از سمتش، الکساندر سیرسکی جانشین احتمالی وی از جبهه‌های نبرد بازدید کرد.

سیرسکی پس از این بازدید از منطقه خارکف، در کانال تلگرامی خود نوشت: «وضعیت عملیاتی همچنان متشنج است. درگیری‌های شدید در تمام بخش‌های خط مقدم در حال وقوع است».

سیرسکی در این پیام، هیچ اشاره‌ای به گزارش‌ها مبنی بر اینکه زلنسکی قرار است زالوژنی را به‌دلیل اختلاف‌نظر در مورد آنچه که اوکراین برای پیروزی در جنگ پس از شکست در ضدحمله انجام دهد، اشاره نکرد.

وی در عین حال با اشاره به به تعداد نیروها و مزیت روسیه در خارکف، یادآور شد: «دشمن به انجام عملیات تهاجمی با شدت بالا ادامه می‌دهد و دائماً در حال آوردن ذخایر تسلیحاتی جدید است».

گفته می‌شود زلنسکی در جلسه روز دوشنبه هفته گذشته به زالوژنی اعلام کرده است که به زودی برکنار می‌شود. هرچند سخنگوی وی این گزارش را تکذیب کرد اما یک منبع آگاه در همین زمینه به سی‌ان‌ان گفت که ظرف چند روز آینده جانشین فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین تعیین می‌شود.

زالوژنی هفته گذشته در مقاله‌ای برای سی‌ان‌ان، ضمن اشاره به ناامیدی خود از وضعیت جاری اوکراین مقابل روسیه، ناتوانی نهادهای دولتی کی‌یف در بهبود سطح نیروی انسانی نیروهای مسلح را برجسته ساخته بود.

گزارش‌ها حاکی است سیرسکی نیز روز شنبه ضمن بازدید از منطقه خارکف، شاهد عقب راندن نیروهای اوکراینی توسط روس‌ها در چندین نقطه در هفته‌های اخیر بوده است.

یک گزارش ستاد کل ارتش اوکراین در شامگاه شنبه نیز از حملات هوایی بیشتر و همچنین شلیک توپخانه و خمپاره به بیش از ۱۵ شهرک در این منطقه خبر داد.

ایلیا یولاش سخنگوی ارشد ارتش اوکراین در اظهارنظرهایی در تلویزیون دولتی این کشور ضمن اشاره به کمبود قابل‌توجه مهمات گفت: «روس‌ها هم از نظر تجهیزات و هم از نظر پرسنل برتری دارند». وی سپس افزود: «ما برای از بین بردن برتری روس ها، نیاز به مهمات بیشتری داریم».

وی در بخش دیگری از اظهاراتش تاکید کرد: «ما با جدیت زیاد در حال دفاع و مهار دشمن هستیم. هم نیروهای ما و و هم دشمن خسته شده‌اند.»

براساس اطلاعات ارائه شده از سوی سرویس نقشه‌برداری Deep State که به‌طور گسترده توسط تحلیلگران برای گزارش دقیق تحرکات خط مقدم جبهه اوکراین و روسیه مورد استفاده قرار می‌گیرد، در روزهای اخیر دستاوردهای روسیه در شمال شهر آودیئیفکا، شهری که در ماه‌های اخیر کانون نبرد دو طرف بود، افزایش یافته است.

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha