تقوی: کتف آسیب دیده یزدانی تا ۹۰ درصد بهبود یافته است

تهران- ایرنا- مربی تیم ملی کشتی آزاد با اشاره به بهبود ۹۰ درصدی کتف آسیب دیده یزدانی، گفت: او تمرینات خود را در مازندران و زیرنظر کادر پزشکی و فدراسیون پیگیری‌ می‌کند.

مهدی تقوی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در خصوص وضعیت جسمانی حسن یزدانی، اظهار داشت: سهراب کیهانی عضو هیات رئیسه فدراسیون کشتی نیز وضعیت جسمانی یزدانی مطلوب توصیف کرد. او در حال حاضر تمرینات‌ فنی و هوازی خود را در شهر جویبار زیر نظر کادر فنی، فدراسیون و کادر پزشکی پیگیری می‌کند. روند آمادگی او روز به روز در حال بهبود است و با توجه به آخرین اطلاعات کتف آسیب دیده یزدانی ۹۰ درصد بهبود یافته است.

وی بیان کرد: شرایط آمادگی یزدانی امید بخش است و امیدوارم ابتدای سال آینده تمرینات خود را در کمپ تیم‌های ملی در تهران دنبال کند.

مربی تیم ملی در خصوص شرایط ملی‌پوشان در اردوی تیم ملی کشتی آزاد نیز، توضیح داد: اردوی تیم ملی بدون هیچ مشکلی در حال انجام است، ملی‌پوشان اوزان المپیکی تمرینات خود را سپری می‌کنند. تورنمنت‌های یاشاردوغو، مسابقات گزینشی و قهرمانی آسیا را پیش رو داریم و با برپایی اردوهای مختلف، روند آمادگی ملی‌پوشان پیشرفت چشم‌گیری داشته است.

تقوی در خصوص عملکرد نمایندگان کشورمان در ۲ تورنمنت زاگرب و ایوان یاریگین نیز گفت: انتخاب نفرات اعزامی به کرواسی پس از مسابقات قهرمانی کشور بود و نتایج کسب شده در این دو تورنمنت تا حدودی تکلیف ۲ وزن المپیکی را مشخص کرد. با توجه به اینکه هنوز سه سهمیه المپیکی در اوزان ۵۷، ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم نگرفته‌ایم، برنامه‌ریزی خواهیم کرد تا در رقابت گزینشی المپیک در بیشکک قرقیزستان و احتمالا در ترکیه به این مهم برسیم.

تقوی: کتف آسیب دیده یزدانی تا ۹۰ درصد بهبود یافته است

دارنده ۲ مدال طلای کشتی آزاد قهرمانی جهان همچنین در خصوص حمایت همه جانبه پیشکسوتان و بزرگان از تیم ملی نیز گفت: همانطور که از نام آنان پیداست دیدگاه‌ آنان ملی بوده و دوست دارند به تیم ملی کشتی در راه المپیک کمک کنند.

وی در خصوص حضور عیسی حاجی‌اف در کادر فنی نیز گفت: او در چند مرحله اخیر اردوی تیم ملی کشتی آزاد حضور نداشته است.

مربی تیم ملی کشتی آزاد به شرایط وزن ۹۷ کیلوگرم نیز اشاره کرد و افزود: در این وزن با توجه به اینکه نتوانسته‌ایم سهمیه المپیک بگیریم، برایمان مهم است. حضور کامران قاسم‌پور، امیرعلی آذرپیرا، محمد حسین محمدیان و مجتبی گلیج رقابت را در این وزن دوچندان خواهد کرد. با توجه به رفع آسیب دیدگی گلیج، این‌آزادکار از اردوی جدید به تیم ملی اضافه شده است.

تقوی: کتف آسیب دیده یزدانی تا ۹۰ درصد بهبود یافته است

رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان ۲۰۲۳ در بلگراد صربستان، به عنوان اولین مرحله گزینشی المپیک بود که به ۵ نفر برتر ۶ وزن المپیکی، سهمیه حضور در بازی‌های المپیک پاریس اختصاص داده شد. در این پیکارها تیم ملی کشتی آزاد ایران از سوی رحمان عموزاد، حسن یزدانی و امیرحسین زارع ۳ سهمیه در وزن‌های ۶۵، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم گرفتند و نمایندگان کشورمان باید برای سه سهمیه وزن‌های ۵۷، ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم باید در رقابت‌های پیش رو شرکت کنند.

به این ترتیب رقابت‌های گزینشی المپیک در قاره آسیا در بیشکک دومین مسابقه کسب سهمیه المپیک است. این پیکارها از ۳۰ فروردین سال آینده به مدت ۳ روز در بیشکک پایتخت قرقیزستان برگزار خواهد شد. آخرین مرحله گزینشی المپیک در سطح جهان نیز از ۱۹ اردیبهشت به مدت ۴ روز در استانبول ترکیه برگزار می‌شود.

مسابقات قهرمانی آسیا هم پیش از انتخابی المپیک در آسیا روزهای ۲۳ تا ۳۰ فروردین در بیشکک قرقیزستان برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha