۱۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۴۲
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85376108
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

احیای معادن راهبرد اساسی وزارت صمت است

بیرجند - ایرنا - رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری احیای معادن و رونق تولید از راهبردهای اساسی وزارت صمت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد موثقی‌ نیا روز یکشنبه در آیین کلنگ‌ زنی کارخانه تولید شمش طلای خونیک که با حضور استاندار خراسان جنوبی و شماری از مسئولان در شهرستان خوسف برگزار شد افزود: در سال‌های گذشته همواره یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری تولید و مسایل اقتصادی بوده لذا هر فردی به سهم خود باید در این راستا تلاش کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از مولفه‌های امروز در بحث‌های صنعتی، معادن است و در سال‌های اخیر مقام معظم رهبری از وضعیت معدن گلایه‌مند بودند لذا وزارت صمت احیای معادن و رونق تولید را در دستور کار دارد.

وی بیان کرد: ثروت نهفته در خاک را باید به مسیر و جریان رفاه مردم برسانیم که این از وظایف اصلی وزارت صمت بوده لذا فرآیند احداث کارخانه شمش طلا در خوسف آغاز شده و سالانه ۴۰۰ کیلوگرم تولید آن خواهد بود.

موثقی نیا با اشاره به اینکه راه‌اندازی کارخانه شمش طلا در رونق اشتغال هم تاثیرگذار است ادامه داد: امیدواریم ۵۰۰ شغل در این کارخانه محقق شود که نیازمند کمک‌ همه بخش‌ها است.

وی عنوان کرد: موضوع معدن در کشور از مباحث اولویت‌دار بوده و کارخانه‌های فرآوری در راستای توسعه معادن به منظور اشتغالزایی حایز اهمیت است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: در خراسان جنوبی هشت پیمانکار معدنی در مراحل مختلف اکتشاف تا فرآوری فعال هستند و به عنوان وزارت صمت خود را موظف می‌دانیم با نگاه توسعه در استان‌های کمتر توسعه یافته اولویت قایل شویم.

وی افزود: بسیاری از معادن به خصوص در مناطق کمتر توسعه یافته فعال نشده و باید تلاش کنیم که این معادن فعال شوند.

مدیرعامل هلدینگ بین المللی توسعه صنایع و معادن غدیر هم گفت: سال آینده شمش طلای غدیر را در خراسان جنوبی تولید می کنیم.

 سید ابوتراب فاضل افزود: حدود ۲ سال گذشته این پهنه (معدن خونیک خوسف) را در اختیار گرفتیم و تاکنون هفت هزار متر حفاری کردیم.

وی با اشاره به پیش‌بینی ظرفیت ۴۰۰ کیلوگرمی شمش طلا تا سال آینده بیان کرد: ما در زنجیره فولاد کامل‌ترین زنجیره را کار کردیم و طی چند سال گذشته به سمت سرمایه گذاری در فلزات غیر آهنی هم رفته‌ایم.

مدیرعامل هلدینگ بین المللی توسعه صنایع و معادن غدیر تصریح کرد: ۲۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری در خونیک انجام می‌دهیم و این کارخانه تا یک سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: ۱۷ شرکت ارزیابی‌های فنی پروژه را انجام داده‌اند و اکنون پیمانکار در حال فعالیت است.

فاضل با اشاره به فعالیت ۶۰۰ سهامدار خرد در این مجموعه گفت: امیدواریم تا سال آینده شمش طلای غدیر تولید شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha