چهره‌های مطرح خوشنویسی استان تهران از دغدغه ها گفتند

تهران -ایرنا - چهره‌های مطرح خوشنویسی استان تهران و شهرستان‌های تابعه در سلسله نشست های هم اندیشی «پاتوق» از چالش ها و دغدغه های خود گفتند.

به گزارش ایرنا از خبر روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران؛ سومین سلسله نشست پاتوق با حضور هنرمندان حوزه خوشنویسی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برگزار شد.

در این جلسه احمد شفیعی‌ها، غلامرضا سپهری، محمد کارگر، سید محسن میرحسینی، سید جلیل قاسمی، محمدابراهیم خیریه و رحیم سلوتی از چهره‌های مطرح خوشنویسی استان تهران و شهرستان‌های تابعه و علی فروزانفر مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و مصطفی نصیری معاون امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران حضور داشتند.

فروزانفر در ابتدای جلسه ضمن خوشامدگویی به هنرمندان جهت حضور در سومین نشست «پاتوق»، گفت: اساسا برگزاری سلسله نشست‌های پاتوق امکانی برای گفت وگوهای متقابل میان افرادی است که در جلسه حضور یافته اند. در صدد هستیم تا ضمن شنیدن مسائل و ارائه طرح‌ها و ایده‌های مدنظر اساتید بزرگوار، اقدامات لازم را پس از پیگیری‌ها و بررسی‌ها انجام دهیم.

در ادامه غلامرضا سپهری عضو شورای عالی خوشنویسان در خصوص برگزاری جشنواره‌های دوسالانه اعلام آمادگی کرد و اظهار داشت: آمادگی لازم از جانب جامعه خوشنویسان جهت برگزاری جشنواره مدنظر وجود دارد اما این نیاز وجود دارد تا بسترهای لازم نیز مهیا شود.

رحیم سلوتی نیز با تاکید بر جایگاه هنر خوشنویسی در فرهنگ ایرانی، یادآور شد: زبان و خط ایرانی اصالت فرهنگ ایران است و خوشنویسی در صدر تمامی هنرهای ایرانی قرار دارد که کمتر به آن توجه شده است. هنرمندان عرصه خوشنویسی در سخت‌ترین شرایط فعالیت می‌کنند و در این شرایط خرید آثار هنرمندان توسط سازمان‌ها و ارگان‌ها کمک شایانی به اصحاب این عرصه خواهد کرد.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: در ابتدا باید جایگاه انجمن تهران تثبیت شود تا به واسطه این پایگاه، زمینه و بستر اصلی فعالیت خوشنویسان استان تهران رشد یابد.

گفتنی است؛ «پاتوق» سلسله نشست‌های مستمر با حضور اهالی فرهنگ، هنر و رسانه است که با هدف هم‌اندیشی، تبادل نظرات و ارایه پیشنهادات و انتقادات توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود.

این‌ سلسله نشست‌ها به گروهی از هنرمندان تخصصی رشته‌های مختلف اختصاص دارد و فرصتی را جهت تعامل هنرمندان، ارائه طرح‌ها و ایده‌ها، هم‌افزایی، امکانی برای مطرح شدن موانع و مشکلات، بررسی و پیگیری و مرتفع کردن مسائل فراهم کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha