طرح دادرس در ۱۳۷ مدرسه استان اردبیل اجرا شد

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از اجرای طرح دادرس به همت مربیان این جمعیت در ۱۳۷ مدرسه این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا از جمعیت هلال احمر استان اردبیل، حمید قویدل روز یکشنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: مباحث مخاطرات طبیعی، ارزیابی و کنترل علایم حیاتی، احیای قلبی و ریوی، آسیب‌های بافت نرم - اسکلتی و مفصلی ، انتقال و حمل مصدوم ، اطفای حریق ، سوختگی و اسکان اضطراری از سرفصل‌های آموزشی این طرح بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح در مدارس آشنایی دانش‌آموزان با مباحث امدادی و کاربرد آنها در زمان حوادث می‌باشد ، افزود: هلال احمر برای این نوع آموزش‌ها برنامه‌ریزی کرده و از مهد کودک تا بزرگسالان دوره‌های آموزشی برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم که همه مدارس مجری طرح را به امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری امدادرسانی مجهز کنیم، گفت: با اجرای طرح دادرس دانش آموزان یاد می‌گیرند، زمان حادثه یا اتفاق غیر قابل پیش‌بینی در مدرسه و خانه درست رفتار کنند.

قویدل با اشاره به اینکه آموزش، عینی‌سازی و ارائه اطلاعات از طریق بصری و کسب تجربه در فضای شبیه‌سازی شده در فراگیری و ماندگاری بیشتر بسیار موثر و مهم است، افزود: افزایش ایمنی و کاهش خطرپذیری مدرسه یکی از اهداف این طرح است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل تصریح کرد: طرح ملی دادرس گام مهمی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی و غیراجتماعی و افزایش سلامت اجتماعی و جسمانی نوجوانان و دانش‌آموزان آینده‌ساز کشورمان است.

به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی ۱۴۰۳ ـ ۱۴۰۲ حدود ۲۶۳ هزار دانش‌آموز در سه هزار و ۴۰۰ مدرسه و ۱۲ هزار و ۵۰۰ کلاس درس در ۱۹ منطقه آموزشی استان اردبیل با هدایت ۱۹ هزار معلم و مربی آموزشی مشغول تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha