۱۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۵۲
کد خبرنگار: 1179
کد خبر: 85375759
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بهره‌مندی ۱۷۰ هزار خوزستانی از اجرای هشت طرح فاضلاب

اهواز - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان از افتتاح هشت طرح جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب به مناسبت دهه مبارک فجر در استان خبر داد و گفت: ۱۷۰ هزار نفر از این طرح‌ها بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی آبفای خوزستان صابر علیدادی روز یکشنبه در این خصوص اظهار کرد: این طرح‌ها شامل اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب، ایستگاه پمپاژ و تصفیه خانه فاضلاب در شهرهای ماهشهر، بندرامام، آبادان، بهبهان و مسجدسلیمان بوده که همگی آنها وارد مدار می‌شوند.

وی افزود: برای اجرای این طرح‌ها در مجموع یک هزار و ۱۴۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح‌های ملی شرکت آب و فاضلاب خوزستان سرمایه‌گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان بیان کرد: برای افتتاح این طرح‌ها، ۶۶ کیلومتر شبکه جمع‌آوری اصلی و فرعی فاضلاب، سه هزار و ۸۶۵ فقره انشعاب فاضلاب، ۲ باب ایستگاه پمپاژ و ۲ تصفیه‌خانه فاضلاب با ظرفیت چهار هزار مترمکعب در شبانه‌روز اجرایی شده است.

علیدادی با اشاره به افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب آبادان و افزایش ظرفیت تصفیه خانه بهبهان گفت: برای تصفیه‌خانه فاضلاب منطقه مسکن مهرشهر آبادان به صورت هیبریدی بیونانو تکنولوژی با قابلیت پوشش هشت هزار نفر، ۱۲۰ میلیارد ریال و برای تصفیه خانه فاضلاب شهر بهبهان به ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه روز نیز ۷۲ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرعامل آبفا خوزستان گفت: برنامه‌ریزی لازم جهت ارتقای ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب شهرها تا پنج هزار مترمکعب در شبانه روز در دست اجرا است.

بر اساس این گزارش ۱۲ طرح شهری در هفت شهر و ۲۸ طرح روستایی در ۹۱ روستای خوزستان همزمان با چهل و پنجمین بهار انقلاب اسلامی وارد مدار بهره‌برداری می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha