توسعه صادرات با شناسایی بازارهای جدید در دستور کار قرار می‌گیرد

زنجان - ایرنا - مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) گفت:توسعه صادرات در شرکت‌های زیرمجموعه با برنامه ریزی مناسب و اصولی با شناسایی بازارهای جدید در دستور کار قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بابک افقهی شامگاه شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت نخ تایر زنجان،‌ ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: افزایش سودآوری از طریق کاهش هزینه‌ها و کاهش بهای تمام‌ شده، پیگیری مجدانه کاهش دوره وصول مطالبات همراه با تعامل سازنده با شرکت‌های تایرساز برای افزایش فروش و کاهش دوره وصول مطالبات، اصلاح ساختار مالی و کنترل هزینه‌های سربار از جمله مواردی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با تاکید بر ورود نخ‌تایر به بازارهای بین‌المللی، گفت: برنامه ها و پیوست‌های صادراتی با شناسایی بازارهای جدید همراه با نگاه به بازار کشورهای همسایه باید برای افزایش سودآوری در دستور کار باشد.

افقهی همچنین بر حفظ خوشنامی برند نخ‌تایر تاکید کرد و افزود: با استفاده از تسهیلات بانکی جهت اجرای پروژه ها به اجرای آنها سرعت داده شود و فروش محصولات با هم افزایی درون گروهی و تعامل با شرکت‌های زیر مجموعه افزایش یابد.

وی بر لزوم تکمیل زنجیره ارزش اشاره کرد و افزود: اجرای فازهای بعدی طرح توسعه، جهت تامین نیاز بازار داخل و جلوگیری از خروج ارز در کشور و مذاکره با خودرو سازان جهت انعقاد قرارداد فروش پارچه ایربگ در جهت به ظرفیت رساندن تولید پارچه ایربگ خودرو از جمله موارد مهمی است که باید برای آن برنامه‌ریزی کرد.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) همچنین با اشاره به لزوم تربیت نیروی انسانی ماهر برای انتقال تجربیات پیشکسوتان در مجموعه نخ‌تایر، تاکید کرد: نظام ارتقای درون سازمانی و استفاده از نیروهای موجود در دستور کار قرار گیرد و با نگاه به رابطه استاد-شاگردی برای تربیت نیروی ماهر اقدام شود.

حسین صنعان مدیرعامل سابق نخ‌تایر نیز در این مراسم، گفت: در مدت زمان حضور در این شرکت توانستیم نخ‌تایر را از ورشکستگی خارج و تمامی بدهی‌های آن را تسویه کنیم و زیان انباشته را به صفر برسانیم.

وی با بیان اینکه عرضه سهام این شرکت در فرابورس اوایل اسفند انجام می‌شود، گفت: در این مدت توانستیم پروژه ساخت ایربگ را به صورت دانش‌بنیان بومی‌سازی کرده و ضایعات کارخانه را از ۲۲ به ۲ درصد کاهش دهیم.

مسعود امیدی، مدیرعامل جدید نخ‌تایر نیز با تشکر از حسن اعتماد مجموعه، گفت: امیدوارم بتوانیم با توجه به سیاست‌های کلی دولت مردمی، این مجموعه را به سر منزل مقصود برسانم.

در پایان این مراسم از زحمات حسین صنعان تقدیر و مسعود امیدی به عنوان مدیرعامل جدید نخ‌تایر زنجان معرفی شد.

شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع لاستیک ( نخ تایر زنجان ) از زیرمجموعه های شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی ( شستا ) است که به عنوان بزرگترین تولید کننده نخ تایر و منسوجات صنعتی خاورمیانه در شهر زنجان فعالیت دارد.

این کارخانه به عنوان یکی از استراتژیکترین کارخانه ها در صنعت کشور است که نقش بسیار کلیدی در زمان تحریم های ظالمانه برای صنعت تایر کشور داشت و بیش از ۸۰ درصد نیاز تایرسازان را تامین کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha