پاس گل جشنواره به جام ملت‌ها/ روز شلوغ میلاد

تهران- ایرنا- خانه چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر که روز سوم را با بی رونقی اکران اثری مستندگونه روایی آغاز کرده بود با نمایش فوتبال ایران و ژاپن روی پرده و نمایش دو کمدی شور و حرارتی مضاعف گرفت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، سومین روز جشنواره ۴۲ فیلم فجر که مصادف با یک آغاز هفته آفتابی کم رمق شده بود از نیمه ظهر شنبه روی به مخاطبان و رسانه ای ها گشود، ساعت ۱۳ که زمان اکران اولین فیلم بود برعکس روز گذشته شلوغ نبود و مخاطبان تک تک به سالن اضافه می شدند.

جشنواره در روز سوم یک جابجایی در اکران داشت «مجنون» یک اثر دفاع مقدسی جایش را در ساعت ۱۳ به «صبح اعدام» اثر بهروز افخمی داده بود.
فیلمی کسل کننده که تماما با دیالوگ های کش دار و طولانی و روایت گذشت و همچنان تا آخرین ثانیه مخاطب را چشم به راه یک صحنه اثرگذار تشنه گذاشت، تا جاییکه حتی تصور و انتظار مخاطب برای صحنه میخکوب کننده اعدام نیز با خنثی ترین سکانس فیلم خنثی شد.

پاس گل جشنواره به جام ملت‌ها/ روز شلوغ میلاد


به این ترتیب اولین اثر اکرانی روز سوم توفیق چندانی در کسب رضایت مخاطبان حاصل نکرد و تنها نقطه مثبت فیلم که گمان روایت کاملا واقعی بود هم در نشست خبری بعد از اکران و صحبت های کارگردان از دست رفت.

اما سردی میلاد با این آغاز که پشت پا زده بود به سرمای هوای خانه جشنواره بخاطر بی خاصیتی یا نبود سیستم گرمایشی سالن و راهروها، با خبر نمایش فوتبال بر پرده جشنواره به یکباره رخت بست، یک تصمیم به جای خوشحال کننده برای دنبال کنندگان جام ملت های آسیا.

پاس گل جشنواره به جام ملت‌ها/ روز شلوغ میلاد

این بار هم سالن به یکباره مملو از جمعیتی شد که فریادهای فوتبالی‌شان سر میلاد را خورده بود، این اقدام البته منجر به تاخیر در اکران فیلم ها شد و سرعت روند هر روزه را بالا برد.

بعد از فراق بال فوتبال دوستان نوبت به نمایش «شه سوار» ساخته کارگردان «شادروان» شد.

پاس گل جشنواره به جام ملت‌ها/ روز شلوغ میلاد


فیلمی کمدی که گرچه بسیار در داستان و کاراکترها شبیه اثر سابق کارگردان بود اما همچنان مخاطب گیر هم بود، که شاید هم این گیرایی به ذائقه تشنه کمدی مخاطبان باز می گشت.

اما یکی از وجه امتیازات «شه سوار» را تقدیم کردن همان یک سکانس جذاب می توان عنوان کرد که از روز اول جشنواره و نمایش آثار، مخاطب انتظارش را می کشید

اما یکی از وجه امتیازات «شه سوار» را تقدیم کردن همان یک سکانس جذاب می توان عنوان کرد که از روز اول جشنواره و نمایش آثار، مخاطب انتظارش را می کشید، صحنه ای در پایان که نمکی با لباس عروس باز می گشت و مهمانان در دو راهی تردید عروسی و عزا بودند و شادی این دختر کر و لال ترجیح جمع شد. سکانسی که بسیار خوب درآمده بود.

از دیگر حاشیه های جشنواره در روز سوم حضور مجتبی امینی دبیر این رویداد در حلقه خبرنگاران و توضیحات و شفاف سازی هایی پیرامون «بی بدن» و مابقی سوالات بود.

از شگفتی های روز سوم صف طولانی مخاطبان برای سومین اثر روز سوم جشنواره بود که انتها نداشت، «قلب رقه» اثری مقاومتی که داستانی خوب داشت

اما از شگفتی های روز سوم صف طولانی مخاطبان برای سومین اثر روز سوم جشنواره بود که انتها نداشت، «قلب رقه» اثری مقاومتی که داستانی خوب داشت و تا نیمه هم خوب پیش رفت اما از نیمه به بعد پردازشی مخاطب پسند نداشت.

پاس گل جشنواره به جام ملت‌ها/ روز شلوغ میلاد

«قلب رقه» وجه امتیازات زیادی داشت از اولین اثر محور مقاومت بودن تا جلوه های ویژه و لوکیشن های متنوع تا بازی های نسبتا خوب و لهجه های عربی غیر تصنعی.

جشنواره که به این ترتیب روز سوم شلوغی را شاهد بود شور و حرارتش را برای آخرین اثر اکرانی اش با وجود نمایش دیرهنگام شبانه حفظ کرد، اثری کمدی از سروش صحت که خودش هم پا به پای انبوه تماشاچیان به تماشا نشست آن هم روی پله های سالن.

«صبحانه با زرافه ها» از قبل تشنگی زیادی برای اکران ایجاد کرده بود تا جاییکه در فروش بلیت نمایش های مردمی در رتبه اول بود و البته پربیراه هم نبود و صدای تشویق های دست پس از اتمام فیلم را می توان فکتی کوچک در این اثبات دانست.

حضور چهره هایی چون هوتن شکیبا، پژمان جمشیدی ، بهرام رادان، هادی حجازی فر و بیژن بنفشه خواه که هر کدام شاخ های گیشه اند با ترکیب نگاه سروش صحت اثری به نظر مخاطب پسند ارائه داده بود.

پاس گل جشنواره به جام ملت‌ها/ روز شلوغ میلاد

اما یکی از نکات قابل توجه که نمایش های امروز جشنواره هم بر آن صحه گذاشت روند و حرکت برخی کارگردانان به سمت امضاست، نویسنده «بی بدن» که همان کارگردان «علفزار» و شبیه آن است، «شه سوار» در تشابه با «شادروان» و «صبحانه با زرافه ها» به سیاق «جهان با من برقص».

سالن نمایش «صبحانه با زرافه ها» که تا نیمه شب اکرانش طول کشید همچنان تا پایان پر و حتی نشست خبری بعد از فیلم هم پر از خبرنگار و عکاس ماند.

به این ترتیب خانه جشنواره که روز سوم شلوغ و پرشوری را پشت سر گذاشته بود به خواب چند ساعتع رفت تا ببیند در روز چهارم چه می گذرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha