​​​​​​​زلنسکی: مسکو به دنبال فرو بردن اوکراین در خاموشی است

تهران- ایرنا- ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین با تائید حملات پهپادی روسیه به ۲ نیروگاه برق در این کشور، تاکید کرد: مسکو با حملات پهپادی به نیروگاه‌های برق در اوکراین، به دنبال فرو بردن کشور در خاموشی است.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه‌های اوکراینی، رئیس جمهور اوکراین شنبه شب در پیام ویدئویی خود با تائید قطع برق در اوکراین به دلیل حملات پهپادی روسیه، از تلاش برای رفع این مشکل خبر داد.

وی با بیان اینکه برق برخی از استان‌های اوکراین به دلیل حملات پهپادی روسیه قطع شده است، افزود: در حال حاضر کار بازسازی نیروگاه‌ها و خطوط انتقال برق آسیب‌دیده در برخی از استان‌های کشور ادامه دارد و مهندسان به خصوص در استان دنیپرپتروفسک در تلاش هستند تا هر چه زودتر برق را به خانه‌های مردم بازگردانند.

وزارت نیروی اوکراین نیز پیش‌تر در بیانیه‌ای با تائید اینکه ۲ نیروگاه برق این کشور بر اثر حملات پهپادی روسیه از کار افتاده‌اند، اعلام کرد: اقدامات لازم برای تعمیر خرابی‌های ناشی از این حملات همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه سال ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

سه روز پس از آن یعنی پنجشنبه پنجم اسفند سال ۱۴۰۰، پوتین عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد و این جنگ همچنان ادامه دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha