۱۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۹:۲۹
کد خبرنگار: 5504
کد خبر: 85375344
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تظاهرات مردم تونس در حمایت از غزه و محکومیت تجاوزگری اخیر آمریکا
تظاهرات در حمایت از فلسطین و مقاومت غزه

تهران- ایرنا- مردم تونس در حمایت از غزه و نیز محکومیت تجاوز اخیر آمریکا به مواضع نیروهای مقاومت در کشورهای سوریه و عراق تظاهرات کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از المیادین، این تظاهرات تنها یک روز پس از تظاهرات گسترده تونسی‌ها در حمایت از فلسطین و مردم غزه در مقابل تجاوزات رژیم صهیونیستی برگزار شد.

دیروز شمار زیادی از مردم تونس پس از برگزاری نماز جمعه در مسجد «جامع الفتح»، تظاهرات گسترده‌ای برگزار کردند و شعارهایی در حمایت از فلسطین و غزه سر دادند.

تظاهرکنندگان همچنین خواستار حمایت از مقاومت مردم فلسطین در مقابل تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی شدند.

این تظاهرات از مسجد جامع الفتح در خیابان «الحریه» در تونس به طرف تئاتر شهر در خیابان «الحبیب بورقیبه» در مرکز پایتخت این کشور برگزار شد.

تظاهرکنندگان همچنین خواستار حمایت نظامی کشورهای عربی از غزه شدند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسراییل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسراییل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است و رزمندگان مقاومت فلسطین، با وجود کمبود امکانات و محاصره بودن نوار غزه در حال رویارویی با اشغالگران صهیونیست هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha