استاندار البرز: گلخانه ها تغییر کاربری زمین محسوب نمی شود + فیلم

کرج - ایرنا - استاندار البرز ضمن دعوت از کشاورزان برای تبدیل زمین ها به گلخانه گفت: این اقدام در کشور تغییر کاربری زمین محسوب نمی‌شود و موجب کاهش مصرف آب می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، " مجتبی عبداللهی " روز شنبه در حاشیه افتتاح یک گلخانه در شهرستان نظرآباد، ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر افزود: این شهرستان رتبه اول را در احداث گلخانه دارد.

وی با تاکید بر احداث گلخانه ها، گفت: این روش باعث افزایش تولید، صادرات و اشتغال می شود و از طرفی درآمد ویژه برای سرمایه گذار دارد.

استاندار البرز ادامه داد: در همین راستا به شدت دنبال ایجاد گلخانه و افزایش گلخانه هستیم.

عبداللهی با بیان اینکه اکنون حدود ۱۷۰ هکتار پروانه گلخانه در شهرستان نظرآباد صادر شده و در دست اجرا است، بیان کرد: در استان البرز بیش از هزار و ۱۰۰ هکتار پروانه گلخانه صادر شده است.

تسهیلات برای گلخانه ها در البرز در دستور کار است

وی ادامه داد: تا جای ممکن تسهیلات ایجاد می‌کنیم و فرآیند صدور گلخانه‌ها از نظر زمانبندی و استعلامات کوتاه‌تر می‌شود تا یک تحولی در ایجاد گلخانه‌ها به وجود بیاید.

عبداللهی در خصوص رشد گلخانه‌ها، اضافه کرد: رو به رشد هستیم و هرآنچه که در گذشته گلخانه داشتیم در دولت سیزدهم گلخانه ایجاد کردیم، اما از این روند راضی نیستیم و می خواهیم چندین برابر کنیم.

وی ادامه داد: امیدواریم شاهد این باشیم سر تا سر استان البرز از جمله شهرستان نظرآباد و ساوجبلاغ که بستر گلخانه دارد تبدیل به گلخانه شود.

عبداللهی در خصوص صدور پروانه گلخانه‌ها، گفت: درحال حاضر برای صدور پروانه‌ گلخانه یک ماه زمان صرف می شود، اما یک ماه هم قبول نداریم چرا که باید ۲ روز کاری پروانه کسب صادر شود.

امروز شنبه ۷۱۳ پروژه دولتی و خصوصی با اعتباری بیش از ۲۵ هزار میلیارد ریال و اشتغال برای بیش از ۸۰۰ نفر در شهرستان نظرآباد مورد بهره برداری قرار گرفت.

افتتاح یک واحد سرد خانه ، بازدید از روند ساخت ۱۰۰ سوله دانش بنیان در شهرک صنعتی نظرآباد از جمله پروژه های افتتاح شده توسط استاندار البرز در این شهرستان در سومین روز از ایام الله دهه فجر بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha