نمایشگاه هنرهای تجسمی فجر در شهرکرد برپا شد

شهرکرد- ایرنا- ۶۰ اثر از هنرمندان شاخص چهارمحال و بختیاری در بخش هنرهای تجسمی در قالب شانزدهمین جشنواره تجسمی فجر روز شنبه در نگارخانه مجتمع فرهنگی هنری غدیر شهرکرد به نمایش گذاشته شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری روز شنبه گفت: نمایشگاه هنرهای تجسمی در سال‌های اخیر یکی از باکیفیت‌ترین نمایشگاه‌ها در سطح ملی و استانی بوده است و امسال نیز آثار هنرمندان شاخص و توانمند استان در آن به نمایش گذاشته شده است.

پیام احمدی افزود: این نمایشگاه یکی از برنامه‌های استان برای گرامیداشت دهه فجر نیز به شمار می‌شود و علاوه‌بر آن، استان از ۱۶ تا ۲۲ بهمن میزبان جشنواره فیلم فجر است.

وی هفته فرهنگ و هنر استان را از دیگر برنامه‌های شاخص چهارمحال و بختیاری در ایام دهه فجر برشمرد و تصریح کرد: امسال برای نخستین بار ۲۰ بهمن با عنوان روز چهارمحال و بختیاری در تقویم کشور ثبت شده است و به همین مناسبت برنامه‌های فرهنگی هنری متعددی از جمله یک همایش بزرگ برای این روز پیش‌بینی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری رونق فعالیت فرهنگی و هنری را از دستاوردهای مهم دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: تلاش ما بر این است که در کنار رونق‌بخشی به فعالیت‌های فرهنگی، نقش هنر را در باز کردن گره‌های اجتماعی پررنگ‌تر کرده و امید و نشاط را به جامعه تزریق کنیم.

احمدی افزود: اگر بخواهیم عملکرد مطلوبی در تحقق اهداف و آرمان‌های نظام اسلامی از خود برجای بگذاریم و در اموری نظیر نشاط اجتماعی و مبحث جوانی جمعیت موفق عمل کنیم ناگزیر به استفاده از ظرفیت‌های هنری هستیم.

وی اقتصاد هنر را از دیگر مباحث مهم عنوان کرد و افزود: یکی از الزامات شکوفایی اقتصاد هنر اینست که هنرمندان ارتباط خود را با جامعه تقویت کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اختصاص اعتباری به انجمن‌های هنری استانها از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار داشت: علاوه‌بر این اعتبار که به زودی ابلاغ می‌شود تلاش می‌کنیم تا از محل صندوق هنر اعتباری برای خرید آثار هنرمندان استان تامین کنیم.

احمدی احداث بوستان فرهنگ و هنر را از دیگر برنامه‌های در دستورکار اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برشمرد و گفت: با تحقق این مهم گام مهمی در راستای اشتغال هنرمندان استان برداشته می‌شود.

نمایشگاه هنرهای تجسمی فجر در شهرکرد برپا شد

دبیر شانزدهمین نمایشگاه هنرهای تجسمی چهارمحال و بختیاری نیز در این آیین گفت: برای برپایی این نمایشگاه در ابتدا هنرمندان شاخص استان در ۱۰ رشته هنری شناسایی و آثار آنها برای ارزیابی به تهران ارسال شد که در نهایت آثار و هنرمندان برگزیده انتخاب شدند.

حبیب نجفی افزود: در این نمایشگاه آثاری از کیخسرو زمانی در رشته نقاشی خط، قنبر بلالی و خدابخش چمن در رشته خوشنویسی، احمد تاجی و مریم آل‌مومن در رشته عکاسی، امین ایزدی‌فر در رشته نقاشی، مریم شاکری در رشته تصویرسازی و حجت پولادی و مهدی رفیعی در طراحی پوستر به نمایش گذاشته شده است.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را پاسداشت هنرمندان و معرفی آثار آنها عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، نمایشگاه هنرهای تجسمی چهارمحال و بختیاری تا ۲۲ بهمن در نگارخانه شهید شهرانی مجتمع فرهنگی و هنری غدیر پذیرای علاقمندان و دوستداران هنر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha