فیلم | استاندار مازندران: فعالیت کنوانسیون رامسر گسترده تر می‌شود

نوشهر - ایرنا - سید محمود حسینی پور استاندار مازندران در حاشیه همایش ملی کنوانسیون رامسر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته فعالیت کنوانسیون رامسر گسترده تر می شود و ما برای تحقق آن حداکثر همکاری و حمایت لازم را خواهیم داشت.

به گزارش ایرنا، همزمان با پنجاه‌وسومین سالگرد امضای کنوانسیون رامسر آیین ویژه‌نامه ملی گرامیداشت آن امروز با حضور رییس سازمان حفاظت محیط زیست و استاندار مازندران و جمعی از متخصصان داخلی و خارجی در هتل پارسیان رامسر برگزار شد.

به گزارش ایرنا، بازدید از مرکز منطقه‌ای کنوانسیون رامسر در مرکز و غرب آسیا و برگزاری نشست‌های تخصصی پیرامون آخرین وضعیت تالاب‌های مازندران در این مرکز، افتتاح نمایشگاهی باعنوان "وتخند" که ترکیبی از "وتلند و لبخند" است از مهم‌ترین محورهای این همایش است.

نام رامسر از ۵۱ سال پیش به کنوانسیون رامسر به عنوان پیش‌روترین معاهده زیست محیطی دنیا گره خورده است. به عبارتی از تاریخ ۱۳ بهمن ۱۳۴۹ که روسای محیط زیست ١۸ کشور جهان و نهادهای غیردولتی بین‌المللی مانند فائو، یونسکو و غیره در هتل «قدیم» رامسر جمع شدند و اولین کنوانسیون برای حفاظت از تالاب های دنیا را امضا کردند، نام رامسر جهانی شد.

از اهمیت این کنوانسیون همین بس که تا امروز ۲ هزار و ۴۱۲ مکان به وسعت بیش از ۲۵۴ هزار هکتار در ۱۷۱ کشور تحت پوشش این کنوانسیون قرار گرفته است و هر یک از این مکان ها هم نام رامسر را بر خود دارند چون هر تالابی که در دنیا در کنوانسیون رامسر ثبت می شود، عنوان «رامسر سایت» را دریافت می‌کند.
گذشته از این، کنوانسیون رامسر تنها کنوانسیون بین المللی است که نام ایرانی دارد، ضمن این که تابستان ۲۰۲۱ مجمع عمومی سازمان ملل روز جهانی تالاب ها را تصویب و به عنوان یک روز جهانی قلمداد کرد، درحالی که در گذشته این روز تنها برای کشورهایی که عضو کنوانسیون رامسر بودند، آشنا بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha