۱۶ همت برای زیرساخت شهرک‌های صنعتی یزد سرمایه‌گذاری شده است+فیلم

یزد- ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد با اشاره به تاسیس و راه‌اندازی شرکت شهرکهای صنعتی در سال ۱۳۶۴ گفت: تاکنون ۱۶ همت برای تامین زیرساخت ها در شهرک‌های استان سرمایه‌گذاری شده است و برای دیگر شهرک های صنعتی در حال توسعه به ۱۸ همت منابع اعتباری نیاز است.

به گزارش ایرنا «مسلم فلاح زاده» روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: برای تامین مبلغ یاد شده از منابع داخلی و تملک دارایی استفاده می شود که البته ۹۰ درصد از منابع داخلی تامین می شود.

فلاح زاده با بیان اینکه استان یزد رتبه نخست کشور را به لحاظ وسعت شهرک‌های صنعتی دارد افزود: پنج هزار و ۶۹۲ هکتار از این زمین‌ها در اختیار تاکنون وارد فاز عملیاتی شده و بیش از سه هزار و ۸۰۵ هکتار نیز صنعتی شده است.

وی اضافه کرد: همچنین تاکنون چهار هزار و ۷۰۰ قرارداد برای استقرار واحدهای صنعتی در استان منعقد و در قالب آن سه هزار و ۲۵ هکتار زمین واگذار شده است؛ همچنین تاکنون چهار هزار و ۷۰۰ قرارداد برای استقرار در شهرک‌های صنعتی منعقد شده است از این تعداد یکهزار و ۶۵۸ واحد مورد بهره برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه اکنون ۳۳ هزار و ۳۷۲ نفر در شهرک‌های استان مشغول بکار هستند افزود: همچنین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان ۴۱۳ مگاوات برق،۳۷۴ هزار مترمکعب گاز و ۲۳ شهرک زیرساخت‌های تلفن ثابت ایجاد شده است.

آب مهمترین چالش شهرک های صنعتی استان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی یزد مهمترین چالش شرکت شهرک های صنعتی در استان را تامین آب مورد نیاز صنایع بیان کرد و گفت: بر اساس بودجه ۱۴۰۳ باید به سمت استفاده از آب‌های نامتعارف حرکت کنیم که در این زمینه اقداماتی در دست اجرا است.

انعقاد ۹۹۵ قرارداد و ۵۵۶ واگذاری زمین در دولت سیزدهم

فلاح زاده در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم در این شهرک صنعتی استان گفت: در این دولت ۹۹۵ قرار داد واگذاری زمین به میزان ۵۵۶ هکتار صورت گرفت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد از سرمایه گذاری ۹۰۰ میلیارد تومان در شهرکهای صنعتی استان در ۲ سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: همچنین در این مدت ۲۶۳ واحد در شهرکهای استان با اشتغال سه هزار و ۴۲۷ نفر مورد بهره برداری است.

وی از ایجاد ۶ خوشه صنعتی کاشی و سرامیک، محصولات کنجدی، زیلو، سنگ، طلا و نساجی در شهرک‌های صنعتی استان خبر داد و افزود: خوشه صنعتی گردشگردی و نایلون و پلاستیک هم در دستور کار است.

فلاح زاده تامین زیرساختهای واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها، شامل مکان‌یابی، تملک و ایجاد شهرک‌ها، تعامل با بازارهای بین المللی، توسعه خوشه‌های کسب و کار، ارائه مشاوره‌های تخصصی در حوزه کسب و کار و نیز برگزاری تورهای صنعتی از جمله ماموریت های این شرکت بیان کرد.

وی تعداد ناحیه و شهرک‌های صنعتی مصوب در استان را ۳۵ مورد بیان کرد و گفت: از این تعداد ۲۹ شهرک و ناحیه صنعتی در حال بهره‌برداری هستند که ۲ مورد از آنها جزو مناطق ویژه اقتصادی می باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha