پنج گردشگر گرفتار در برف سالندکوه دزفول نجات یافتند

دزفول- ایرنا- رییس جمعیت هلال احمر دزفول گفت: نجاتگران جمعیت هلال احمر دزفول پس از ساعت‌ها تلاش موفق به نجات جان گردشگران گرفتارشده در برف و کولاک ارتفاعات سالندکوه شدند.

مصطفی طحان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بارش شدید برف در ارتفاعات سالندکوه در روزهای گذشته افزود: گرفتار شدن یک دستگاه خودروی آفرود با پنج سرنشین ساعت ۲۰ جمعه شب به امدادگران هلال احمر اعلام و با سرعت تیم‌های امدادی به همراه خودروهای راهداری و بسیج به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: با توجه به مسدود شدن مسیرهای کوهستانی به دلیل بارش شدید برف، ۲ دستگاه خودروی برف روب و لودر اداره راه، مسیر را به منظور دسترسی به گردشگران گرفتار و تردد تیم های امدادی بازگشایی کردند.

رییس جمعیت هلال احمر دزفول بیان کرد: پس از ۱۴ ساعت از آغاز عملیات امداد و نجات برای پیدا کردن این گردشگران، خودروهای امدادگران موفق به شناسایی این افراد شدند که خوشبختانه حال تمام پنج سرنشین این خودرو خوب بود.

وی ارتفاع برف در برخی مناطق سالندکوه را بیش از ۶۰ سانتی متر اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به لغزندگی جاده‌ها به دلیل یخ زدگی سطحی از همه گردشگران، عشایر و ساکنان منطقه تقاضا می‌شود تا از تردد غیرضروری در جاده‌های کوهستانی شمال دزفول اجتناب کنند.

طحان گفت: هم اکنون تمام جاده‌های منطقه سردشت باز هستند و امکان تردد خودروها در آنها میسر است ولی به دلیل یخ زدگی سطحی و دشواری رانندگی در این شرایط، به همه گردشگران و عشایر توصیه می‌شود تا بهتر شدن شرایط از تردد در این مسیرها اجتناب کنند.

به گزارش ایرنا بارش باران از ظهر پنجشنبه در شهرستان دزفول آغاز شد که این بارش‌ها در ارتفاعات به صورت برف بود.

بخش شهیون در شمال دزفول جزو مناطق سخت گذر و کوهستانی این شهرستان به شمار می‌رود.

جاده یکی از مطابات و دغدغه‌های اصلی اهالی بخش شهیون است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha