۱۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۵۸
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 85374639
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چین، استقرار کشتی فیلیپینی بر روی جزیره مرجانی را غیرقانونی اعلام کرد

تهران- ایرنا- چین اعلام کرد که یک کشتی غیرنظامی فیلیپینی به طور غیرقانونی بر روی ساحل یک جزیره مرجانی مورد مناقشه در دریای جنوبی چین مستقر شده است.

به گزارش ایرنا، روزنامه گلوبال تایمز امروز شنبه گزارش داد که یک کشتی کوچک فیلیپینی روز جمعه تدارکاتی را به یک کشتی جنگی رسانده که در جزیره مرجانی توماس شوال دوم به گل نشسته است. در همین حال گارد ساحلی چین اوضاع را تحت مراقبت داشته است.

این روزنامه به نقل از گارد ساحلی چین افزود: پکن بر جزایر نانشا از جمله «رنای جیائو» (توماس شوال دوم) و آب های اطراف آن حاکمیت غیرقابل انکاری دارد. گارد ساحلی چین به انجام فعالیت‌های اجرای قانون برای حفاظت از حقوق و منافع خود ادامه خواهد داد.

فیلیپین در سال ۱۹۹۹ بر روی یک کشتی مربوط به جنگ جهانی دوم در جزیره مرجانی توماس شوال دوم نیرو مستقر کرد تا آن را به عنوان پایگاهی برای تقویت حاکمیتش بر این جزیره قرار دهد. فیلیپین این جزیره را آیونگین و چین آن را رنای می‌نامد.

مانیل سال گذشته درخواست‌های پکن را برای خارج کردن این کشتی به گل نشسته از جزیره رد کرد درحالیکه تنش‌ها بین دو کشور آسیایی به شدت بالا گرفته است.

چین مالکیت تقریبا تمام دریای جنوبی چین از جمله نواحی تحت ادعای ویتنام، فیلیپین، مالزی، برونئی و اندونزی را برای خود می‌داند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha