همراهی گرایشات فکری؛ لازمه برگزاری انتخابات پرشور

گنبدکاووس- ایرنا- جمعی از نمایندگان احزاب و گروه‌های سیاسی در میزگرد انتخاباتی خبرگزاری جمهوری اسلامی دفتر گنبدکاووس با تاکید بر اینکه آرمان‌های نامزدهای انتخابات باید بر اساس واقعیت باشد، مهمترین راهکار حضور حداکثری مردم به ویژه جوانان در این رویداد سیاسی را همراهی طیف وسیعی از گرایشات فکری و افزایش اعتمادسازی با عمل به جهاد تبیین دانستند.

به گزارش ایرنا و به اعتقاد تعدادی از نمایندگان احزاب و تشکل‌های سیاسی گنبدکاووس در شرق استان گلستان، تلاش و تبلیغات گسترده‌ دشمن برای ناامیدکردن مردم از دستاوردهای چهار دهه انقلاب اسلامی با هدف کاهش مشارکت مردم، اهمیت حضور پرشور در این رویداد سیاسی را نشان می‌دهد.

قانون و رهنمودهای امامین انقلاب فصل الخطاب احزاب

دبیر حزب موتلفه اسلامی گنبدکاووس به عنوان یکی از افراد شرکت کننده در میزگرد انتخاباتی ایرنا، گفت: احزاب سیاسی به عنوان یکی از بازوان اجتماعی و جلوه بارز دموکراسی نقش مهمی در تشویق مردم به مشارکت حداکثری در انتخابات ایفا می‌کنند.

امیر پورشاهرودی اظهار کرد: احزاب و گروه‌های سیاسی بر اساس اسناد بالادستی ۲ اصل قانون و رهنمودهای امامین انقلاب را فصل خطاب خود می‌دانند.

وی افزود: اصل ۶ قانون اساسی به عنوان نماد پایداری جمهوریت و اسلامیت بر اداره امور عمومی کشور بر آرای مردمی تاکید دارد و در سیره امامین انقلاب هم بر مشارکت سیاسی مردم در انتخابات به عنوان جلوه بارزی از تربیت سیاسی و اجتماعی توجه شده است.

وی مشارکت در انتخابات را منشا تحول دانست و گفت: بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب در انتخابات باید به دنبال مشارکت قوی باشیم و حضور گسترده مردم در این رویداد سیاسی باعث همراهی بیشتر مجلس و دولت در مسیر رشد و توسعه کشور خواهد شد.

همراهی گرایشات فکری؛ لازمه برگزاری انتخابات پرشور

این فعال سیاسی افزود: ملت ایران با توجه به شعور سیاسی بالایی که دارند از ابتدای پیروزی انقلاب تا به امروز همواره نقش خود را در تمام صحنه‌های دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس و بعد از آن در مقابله با فتنه‌های دشمنان به خوبی ایفا کردند.

پورشاهرودی ادامه داد: انتظار می‌رود مردم انقلابی بار دیگر مانند انتخابات دوره‌های قبلی با مشارکت حداکثری در پای صندوق‌های اخذ رای مهر تایید دوباره خود را بر حقانیت انقلاب اسلامی که با خون شهدا آبیاری شده است، بزنند.

وی افزود: همچنین برگزاری رقابت سالم همراه با امنیت کامل مورد تایید رهبر معظم انقلاب می‌تواند باعث افزایش مشارکت سازنده و قوی ملت ایران در این دوره از انتخابات شود.

این فعال سیاسی، شورای نگهبان را یکی از نهادهای قانونی متشکل از فقهای برجسته مورد تایید رهبری و حقوق دانان منتخب ملت دانست و گفت: این افراد بر اساس معیارهای قانونی و بدون نگاه به گرایش سیاسی، داوطلبان نامزدی در انتخابات را تایید یا رد صلاحیت می‌کنند و افرادی که شایستگی آنان احراز شود به طور قطع حق ورود به رقابت‌ها را پیدا خواهند کرد.

مشارکت بالا در انتخابات نشانگر اقتدار نظام است

پورشاهرودی ادامه داد: تایید صلاحیت نامزدها از اقوام متعدد در شهری مثل گنبدکاووس نشان از نداشتن نگاه تک حزبی شورای نگهبان است و حضور نامزدها از گروه‌های مختلف سیاسی باعث داغ‌تر شدن تنور انتخاباتی می‌شود.

وی افزود: همچنین علاوه بر تایید صلاحیت‌ها از همه احزاب و گروه‌های سیاسی، در بستر فضای مجازی هم شرایط برای فعالیت نامزدهای انتخاباتی هموار شده و همگی به راحتی از این ظرفیت برای ارائه برنامه‌های خود و برگزاری دیدارهای مردمی استفاده می‌کنند.

این فعال سیاسی گفت: هرچه مشارکت مردم در انتخابات بیشتر باشد به طور قطع نشان دهنده اقتدار نظام جمهوری اسلامی است چرا که حضور پرشور منجر به انتخاب نماینده‌ای با آرای قوی و به دنبال آن شکل گیری مجلس توانمند خواهد بود.

پورشاهرودی تاکید کرد: اگر خواهان تحول در جامعه هستیم باید نهادهای قانونی قوی با آرای حداکثری مردم داشته باشیم که از جمله این نهادها مجلس شورای اسلامی است لذا به همه شخصیت‌های تاثیرگذار از علما و دانشگاهیان گرفته تا معلمان و کارمندان توصیه می‌کنیم با تبیین دستاوردهای انقلاب در چهار دهه گذشته مردم را تشویق به حضور پرشور در انتخابات پیشرو کنند.

همراهی گرایشات فکری؛ لازمه برگزاری انتخابات پرشور

همراهی طیف وسیعی از گرایشات فکری انتخابات پرشوری را رقم می‌زند

دبیر حزب فداییان اسلام گلستان هم گفت: همراهی طیف وسیعی از گرایشات فکری و تنوع اقوام و مذاهب، انتخابات پرشوری را رقم خواهد زد که نتیجه آن خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان انقلاب برای ایجاد موج ناامیدی در جامعه است.

ابوالفضل تاجیان افزود: تمام کسانی که در ایران زندگی می‌کنند از افراد معتقد به آرمان‌های امام و رهبری گرفته تا افرادی که به نظام یا دین اعتقاد ندارند برای تقویت اقتدار جمهوری اسلامی که حاصل خون شهداست باید برای تعیین سرنوشت خود پای صندوق‌های اخذ رای حاضر شوند.

وی اظهار کرد: در تایید صلاحیت‌های صورت گرفته برای حوزه انتخابیه گنبدکاووس در انتخابات مجلس شورای اسلامی شاهد حضور طیف وسیعی از نامزدهای انتخاباتی از اقوام مختلف هستیم که نشان دهنده نگاه بی طرف در احراز هویت‌هاست.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه در گنبدکاووس حضور نامزدها و مشارکت مردم در انتخابات بیشتر با رویکرد قومیتی است، گفت: تایید صلاحیت‌های نامزدها از اقوام مختلف فضای رقابتی سالم و پرشوری را رقم خواهد زد.

تاجیان ادامه داد: حاکمیت نگاه قومیتی در انتخابات از یک لحاظ باعث حضور پرشور مردم بر اساس عرق قومی پای صندوق‌های اخذ رای می‌شود اما از یک طرف نگرانی از آن است که نماینده منتخب بعد از کسب آرا به جای توجه به مشکلات کل جامعه، فقط دغدغه حل مشکلات قومیت خود را داشته باشد.

وی ابراز امیدواری کرد: نامزدهای این دوره از انتخابات با توجه به داشتن بینش سیاسی لازم، خود را نماینده تمام مردم حوزه انتخابیه بدانند تا دستاوردهایشان در پیگیری امور و حل مشکلات نوید بخش افزایش اعتماد مردم به نظام جمهوری اسلامی باشد.

نامزدهای انتخاباتی نگاه آرمانگرایانه بر اساس واقعیت داشته باشند

این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه آرمانگرا بودن خوب است اما کافی نیست، گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی حاکم بر مردم، افزایش نرخ ارز و در ادامه افزایش قیمت دلار و ارزاق عمومی و وضع مالیات‌های سنگین که موجب نارضایتی و گله مندی شده در این شرایط مناسب نیست و از مجلس و دولت انقلابی فعلی و از نامزدهای انتخاباتی درخواست داریم نگاه آرمانگرایانه بر اساس واقعیت داشته باشند و تدابیر لازم برای رفع مشکلات معیشت مردم ارائه دهند.

تاجیان ادامه داد: صرف نگاه آرمانی و نبود نگاه واقعیت گرا در برخی نمایندگان در دوره‌های قبلی این احساس را در جامعه شکل داده که نمایندگان مجلس کارایی خود را برای دفاع از حقوق مردم از دست دادند.

وی افزود: تلاش دشمنان برای عوض کردن جای شاکی و متهم و تقویت موج ناامیدی در جامعه برای جلوگیری از مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نشان از اهمیت این رویداد سیاسی دارد و بنابر تاکیدات رهبر معظم انقلاب افزایش اعتماد به نظام باعث حضور پرشور مردم پای صندوق‌های اخذ رای می‌شود.

این فعال سیاسی با اشاره به جایگاه بالای دین در ایران اسلامی، گفت: علاوه بر افرادی که به شعائر دینی اهمیت می‌دهد و مسائل مذهبی و سیاسی را دنبال می‌کنند، جوانانی که به تعبیر خودشان اعتقادی به نظام و حاکمیت دینی ندارند باز هم همراه جامعه در روز عاشورا و دهه محرم عزادار امام حسین(ع) هستند.

تاجیان تاکید کرد: نباید بگذاریم گلایه نسل جوان از مشکلات جامعه به مسائل دینی و اعتقادی کشیده شود و عملکرد بعضی از مسوولان را پای دین بنویسند لذا باید خوراک کافی در فضای مجازی برای پاسخگویی به شبهات این قشر وجود داشته باشد در غیر این صورت این خوراک از طرف دشمنان تامین خواهد شد.

نتیجه مخالفت با خواسته‌های دشمن؛ مشارکت حداکثری در انتخابات است

رییس انجمن اسلامی معلمان گنبدکاووس هم گفت: از جمله مواردی که مردم می‌توانند حضورشان را در عرصه‌های اجتماعی نشان دهند انتخابات است و اگر این انتخابات برای امری مثل تعیین سرنوشت یک ملت باشد به طور قطع از اهمیت بسزایی برخوردار خواهد شد.

علیرضا کرامتلو افزود: شرایط خاص منطقه و همچنین شیطنت‌ها و توطئه‌های دشمنان قسم خورده ایران، اهمیت شرکت در انتخابات را صدچندان می‌کند لذا در مرحله نخست باید دشمن شناسی را سرلوحه کار قرار داده و اهداف آنها را برای جلوگیری از حضور مردم در این رویداد سیاسی بشناسیم.

وی ادامه داد: ملت ایران اگر واقعا عاشق کشورشان و آرمان‌های انقلاب اسلامی هستند باید مخالف خواسته دشمنان حضوری پرشور در انتخابات داشته باشند.

رییس انجمن اسلامی معلمان گنبدکاووس گفت: وقتی مردم با هم متحد شوند، دشمن هیچگاه جرات عرض اندام پیدا نمی‌کند همانند دوران هشت سال دفاع مقدس که ملت ایران با همدلی و وحدت توانستند سخت‌ترین دشمنان را هم نابود سازند.

کرامتلو افزود: ملت ایران با وجود گلایه‌هایشان که بسیاری از آنها به حق است همچنان در کنار آرمان‌هایشان محکم و استوار ایستاده‌اند و این بار هم با حضور پرشور در انتخابات و رای قاطع خودشان، مهر تاییدی به آرمان‌های امام، رهبری و شهدا خواهند زد.

وی با اشاره به شور و شعف ایجاد شده در فضای مجازی برای انتخابات، گفت: هر چه به سمت اسفندماه حرکت کنیم فعالیت‌های انتخاباتی داوطلبان تایید صلاحیت شده پرشورتر می‌شود.

همراهی گرایشات فکری؛ لازمه برگزاری انتخابات پرشور

پرهیز نامزدها از وعده درمانی

رییس انجمن اسلامی معلمان گنبدکاووس بیان کرد: به نامزدها توصیه داریم همدیگر را تخریب نکنند همچنین تنها در خصوص خود و برنامه‌هایشان سخن بگویند و احترام متقابل و حفظ حرمت‌ها را سرلوحه کارشان قرار دهند.

کرامتلو با تاکید بر پرهیز نامزدها از وعده درمانی، افزود: نامزدها باید برنامه محور باشند و مسائلی که قابلیت اجرایی دارد را به مردم وعده دهند و به فکر جوان‌ها و معیشت و ازدواج آنها باشند و در این رابطه برنامه ارائه دهند.

وی اظهار کرد: برای شکل‌گیری مشارکت حداکثری در انتخابات در وهله اول مسوولان باید بیشتر به مردم توجه داشته باشند چرا که مردم ایران بسیار نجیب و ارزشمند هستند و این مساله را در طول ۴۴ سال انقلاب به اثبات رساندند اما برخی مسوولان نتوانستند همپای ملت حرکت کنند.

رییس انجمن اسلامی معلمان گنبدکاووس با اشاره به تغییر ذائقه این نسل، افزود: توجه به رای اولی‌ها و رفتن به جمع آنان و شنیدن حرف‌ها و نظراتشان و کشاندن آنان به نشست‌ها و مناظره‌ها از دیگر راهکارهای شکل‌گیری مشارکت حداکثری در انتخابات است.

کرامتلو بیان کرد: از آنجایی که استان گلستان رنگین کمان اقوام است توجه به همه قومیت‌ها یک ضرورت به حساب می‌آید آن هم نه فقط در زبان بلکه در عمل، به عبارتی تقویت اقوام، انقلاب را بیمه می‌کند چرا که با همراهی آنان همواره توانسته‌ایم بر توطئه‌های دشمنان پیروز شویم.

همراهی گرایشات فکری؛ لازمه برگزاری انتخابات پرشور

وی با تاکید بر لزوم توجه به همه جریانات سیاسی برای تحکیم پایبندی به آرمان‌های انقلاب، شهدا و رهبری، گفت: همه جریانات سیاسی بر یک کشتی سوار هستند، نباید همدیگر را تخریب کرده و برچسب بزنند یا به دنبال رسیدن به اهداف و منافع شخصی خودشان به هر قیمت باشند.

وی از احزاب و گروه‌های سیاسی خواست با وحدت و همدلی مردم را به سمت یک انتخابات پرشور و مشارکت حداکثری سوق دهند تا بعد از ۱۱ اسفند زبونی، یاس و سرخوردگی دشمنان را مشاهده کنیم.

استان گلستان با ۱۴ شهرستان، دارای ۶ حوزه انتخابیه با مجموع هفت نماینده است. حوزه انتخابیه گرگان و آق‌قلا ۲ نماینده و حوزه‌های کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان، علی‌آبادکتول، رامیان و آزادشهر، گنبدکاووس و نیز حوزه انتخابیه مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه هر کدام یک نماینده دارند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ماه امسال برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha