۱۳ بهمن ۱۴۰۲، ۲۱:۴۱
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85374157
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انتقاد بیش از ۸۰۰ مقام اروپایی و آمریکایی از سیاست غرب در مقابل غزه

تهران-ایرنا- بیش از ۸۰۰ مقام آمریکایی و اروپایی بشدت از سیاست غرب در قبال غزه انتقاد و دولت های خود را به همدستی در جنایات جنگی متهم کردند.

به گزارش جمعه شب ایرنا از "سی ان ان" این مقامات در بیانیه‌ای اعلام کردند که «خطر شدید کمک سیاست‌ دولت‌های ما به نقض شدید قوانین بین‌المللی بشردوستانه، جنایات جنگی و حتی پاک‌سازی قومی یا نسل‌کشی وجود دارد.»

این مقامات افزودند که دولت های غربی از استاندارد های مشابه سایر کشورها در مقابل اسرائیل استفاده نمی کنند و این امر تضعیف "جایگاه اخلاقی" آنها در جهان است.

یک منبع به سی ان ان گفت که در میان این افراد حدود ۸۰ مقام و دیپلمات آمریکایی حضور دارند.

در این بیانیه که نمایش بی‌سابقه‌ای از مخالفت هماهنگ با جنگ تقریباً چهار ماهه اسرائیل علیه غزه است، این مقامات از دولت‌های خود می‌خواهند تا «از همه اهرم‌ها» برای تضمین آتش‌بس استفاده کنند و از بیان اینکه «عملیات اسرائیل دارای یک منطق راهبردی و قابل دفاع است,» خودداری کنند.

به گزارش ایرنا, مارتین گریفیتس، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده امداد اضطراری روز چهارشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت درباره بررسی وضعیت فلسطین گفت: من از اتهامات علیه برخی از کارمندان آنروا که آنها را به دست داشتن در حمله ۷ اکتبر در اسرائیل متهم می کند وحشت زده شده ام. باید به این اتهامات رسیدگی شود.

گریفیتس تاکید کرد: آنروا اقدامات سریعی را انجام داده و تحقیقات در حال انجام است. اما آنروا به بیش از سه چهارم ساکنان غزه خدمات حیاتی می دهد. این آژانس نباید با اعمال ادعایی چند نفر به خطر بیفتد. تصمیمات مربوط به توقف کمک به آنروا باید لغو شود. من تقاضای خود را برای رعایت قوانین بین المللی بشردوستانه، از جمله حفاظت از غیرنظامیان و زیرساخت هایی که به آنها وابسته هستند، تکرار می کنم.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نیز روز چهارشنبه به وقت محلی در سخنانی درباره وضعیت نوار غزه گفت: همه در غزه گرسنه هستند، در حالی که نیم میلیون نفر با سطوح فاجعه بار ناامنی غذایی دست و پنجه نرم می کنند. مرگ، ویرانی، آوارگی، گرسنگی، نابودی و اندوه غزه در ۱۲۰ روز گذشته، زخمی بر انسانیت و وجدان مشترک ماست.

گوترش تاکید کرد: سازمان ملل بلافاصله پس از اتهامات بسیار جدی علیه کارکنان آنروا وارد عمل شد. آنروا ستون فقرات تمام واکنش های بشردوستانه در غزه است. من از همه کشورهای عضو می خواهم که تداوم کار حیاتی آنروا را تضمین کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha