۱۳ بهمن ۱۴۰۲، ۲۱:۴۱
کد خبرنگار: 5546
کد خبر: 85374145
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

برودت هوا مسافران گلستانی را غافلگیر کرد؛ سفر به کدام استان‌ها لغو شد؟

گرگان- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان گفت: به‌منظور حفظ ایمنی کاربران جاده‌ای بلیط‌های اتوبوس به مقصد مشهد و سایر استان‌های همجوار لغو شده است‌.

عادل مصدقی شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: به‌دنبال ریزش برف شدید، یخبندان و فقدان ایمنی کافی برای ترددکنندگان در جاده‌های استان‌های همجوار، محورهای جنگل گلستان، خوش‌ییلاق و محور توسکستان مسدود شده است.

وی ادامه داد: محور موجن-شاهرود-توسکستان ساعت ۱۳ امروز، محور بسطام-شاهرود به سمت خوش‌ییلاق ساعت ۱۶ عصر و محور خراسان‌شمالی نیز از ساعت ۱۹ امشب مسدود شده و در همین راستا به همه کسانی که امشب قصد سفر به استان‌های همجوار اعم از خراسان شمالی، خراسان رضوی و سمنان دارند توصیه می‌کنیم سفرهای خود را لغو و به فردا موکول کنند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان از لغو بلیط اتوبوس‌ به مقصد مشهد و سایر استان‌های همجوار به دلیل انسداد برخی محورهای مواصلاتی و برودت هوا خبر داد و گفت: همچنین کسانی که با خودروی سواری قصد سفر به استان‌های خراسان شمالی و رضوی و سمنان را دارند سفرهای خود را لغو کنند.

به گفته مصدقی؛ تمامی محورهای مواصلاتی گلستان باز است و مردم برای تردد درون استانی مشکلی ندارند اما سفر به مناطق کوهستانی فقط با داشتن زنجیر چرخ امکانپذیر است.

وی گفت: با توجه به اینکه جاده‌های گلستان لغزنده است و دمای هوا در برخی گردنه‌های استان به منفی ۱۴ درجه سانتی‌گراد رسیده به هم‌استانی‌ها توصیه می‌کنیم امشب از هر گونه سفر غیرضروری به‌ویژه مناطق کوهستانی بپرهیزند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان با بیان اینکه عملیات شن و نمک‌پاشی و برف‌روبی از صبح امروز توسط نیروهای راهداری گلستان آغاز شده و همچنان ادامه دارد، بیان کرد: سامانه گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های گلستان برای اطلاع‌رسانی از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی پاسخگوی مردم است.

مصدقی خاطرنشان کرد: ۱۲۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین،‌ نیمه‌سنگین و سبک راهداری از صبح امروز در محورهای مواصلاتی و گلستانی استان در حال فعالیت است که بیش از ۴۰ درصد این ماشین‌آلات شن و نمک‌پاش و ماشین‌آلات مکانیزه هستند.

وی با اشاره به اینکه ۲۵۰ نفر از نیروهای مجرب راهداری در قالب ۱۸ اکیپ در راه‌های گلستان در حال فعالیت هستند، اظهار کرد: امروز بیش از ۱۰ هزار تماس با مرکز مدیریت راه‌های گلستان انجام شده که این تعداد تماس برای یک روز بی‌سابقه بوده است.

در پی فعالیت سامانه بارشی دمای هوای استان گلستان کاهش قابل توجه داشته و بارش برف و باران در نقاط مختلف استان گزارش شده است.

بنا به گفته کارشناسان هواشناسی حداکثر دمای گلستان به ۶ تا ۹ درجه می‌رسد و گلستانی‌ها امروز و فردا، سرمای شبانه شدید را تجربه می‌کنند و دمای هوای شبانه در اغلب نواحی به صفر یا زیر صفر درجه‌ خواهد رسید.

فعالیت این سامانه ناپایدار جوی تا عصر فردا در استان گلستان ادامه خواهد داشت.

همچنین در پی بارش برف و باران و کاهش محسوس دمای هوا، مدارس نوبت صبح برخی از نقاط در ۱۰ شهرستان استان فردا(شنبه) به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha