۱۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۵۵
کد خبر: 85373880
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه شیراز: زمینه ازدواج جوانان فراهم شود

۱۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۵۵
کد خبر: 85373880
امام جمعه شیراز: زمینه ازدواج جوانان فراهم شود

شیراز- ایرنا- نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، ازدواج را از سنت های پیامبر اسلام (ص) دانست و گفت: هم دولت و هم خانواده ها وظیفه دارند که زمینه و شرایط را برای ازدواج جوانان فراهم کنند.

به گزارش ایرنا، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه های نماز جمعه شیراز افزود: خود جوان هم اولین کسی است که باید برای این امر تلاش کند.

وی ادامه داد: بیش از ۱۰ میلیون نفر در کشور در سن ازدواج داریم که باید برای تسهیل این امر خدایی فرهنگ ازدواج آسان را بیش از پیش ترویج داد .

او اظهار کرد: در زمینه جلوگیری از طلاق هم باید کار کنیم، تلاش‌های قابل توجه انجام شده اما کافی نیست.

امام جمعه شیراز گفت: باید بر روی سنت تولد، فرزندآوری و جلوگیری از سقط هم کار شود، سقط جنین گناه سنگینی است که برخی ها اگاهانه و یا نااگاهانه مرتکب می شوند.

دشمن از پیشرفت های کشور خشمگین است
آیت الله دژکام، با بیان اینکه دشمن از پیشرفت های کشور در زمینه های مختلف عصبانی و خشمگین است گفت: ما خطاب به همه کسانی که به محض اینکه پیشرفت می کنیم سر و صدایشان بلند می شود و ناراحت می شوند می گوییم از این عصبانیت بمیرید.

وی ادامه داد: این ملت به پاخاسته ایران است که جوانانش امروز هم موشک ماهواره بر با فناوری پیشرفته و پیچیده می سازند و هم ماهواره‌های با کاربری های مختلف و به فضا می فرستند و برای خودشان پیشرفت‌های دیگر را برنامه‌ریزی می کنند.

او اظهار کرد: به دشمن هم بگویید از ما عصبانی باشد و از این عصبانیت بمیرد که امت اسلامی تحت ولایت ولی امر مسلمین امام خامنه‌ای حرکت خودش را آغاز کرده برای اینکه عزت و عظمت را به امت اسلامی بازگرداند.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: امروز که ۴۴ سال از آغاز انقلاب اسلامی گذشته است شما شاهد رشد در همه زمینه‌های مختلف هستید، این قدرتمندی یک ملت است وقتی تحت ولایت الله قرار می گیرد و رشد می کند.

آیت الله دژکام افزود: روز گذشته دیدید که با این حرکت ارزشمند هوافضای ایران و اینکه سه ماهواره را در مدارهای مختلف قرار دادند، اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها باز هم عصبانی شدند و بیانیه تندی نیز دادند. امروز فقط کشورهای غربی و آمریکا نیستند که می توانند ماهواره به فضا بفرستند، ما نیز امروز به این فناوری دست یافته ایم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha