امام جمعه دزفول: مقاومت اسلامی در کل منطقه تکثیر شده است

دزفول – ایرنا – امام جمعه دزفول با بیان اینکه ناتوی اسلامی در خاورمیانه به رهبری ایران در حال شکل گیری است، گفت: مقاومت مردمی در یمن، عراق، لبنان، سوریه و غزه نشان می‌دهد که اندیشه مقاومت انقلاب اسلامی در کل منطقه تکثیر شده است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین مسعود بهرامپور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دزفول در مصلای امام علی(ع) این شهر، بیان کرد: امروز ایران اسلامی از نظر پیشرفت به جایی رسیده که هم صاحب علم و فناوری و هم صاحب قدرت است.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی مستقل، باعزت و پیروز است، افزود: دشمنان ایران از ابتدای انقلاب اسلامی با تحمیل فشارها و تحریم‌های سنگین به دنبال در هم شکستن اراده مردم بودند ولی با درایت‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب حرکت ایران به سمت قله‌های پیشرفت بی وقفه ادامه داشته و دارد.

امام جمعه دزفول بیان کرد: دشمنان با تحریم و فشار اقتصادی به دنبال توقف و محاصره جمهوری اسلامی بودند ولی امروز اندیشه مقاومت انقلاب اسلامی در تمام منطقه گسترش یافته است.

وی بزرگداشت باشکوه دهه فجر اسلامی را ضروری دانست و افزود: انقلاب اسلامی بزرگترین رویداد سیاسی قرن بود که باید سالگرد این انقلاب عزت آفرین، باشکوه و با عظمت برگزار شود.

دستاوردهای هوا فضای کشور افتخار آفرین است

حجت الاسلام بهرامپور دستاوردهای کشور در زمینه هوا فضا را افتخار آفرین دانست و گفت: پیشرفت‌های نظام اسلامی به واسطه تلاش شبانه روزی جوانان دانشمند و متعهد کشور در عرصه‌های مختلف علمی کم نظیر است.

وی با اشاره به رشد ۱۱ برابری تولید علم در ایران نسبت به میانگین جهانی افزود: دستاوردهای جمهوری اسلامی در برخی حوزه‌ها از جمله موشکی و فضایی موجب افتخار و اقتدار ایران و وحشت غرب شده است.

خطیب جمعه دزفول بیان کرد: دشمنان ایران اسلامی پس از پرتاب ماهواره ثریا به فضا با صدور بیانیه به دنبال تهدید و تحریم صنعت فضایی کشور بودند ولی یک هفته پس از رجزخوانی اروپایی‌ها، پرتاب همزمان سه ماهواره به فضا توسط متخصصان هوافضای کشور نشان داد که این فضاسازی‌ها در اراده جمهوری اسلامی برای حرکت به سمت قله‌های علم و فناوری خللی ایجاد نمی‌کند.

وی افزود: پرتاب همزمان سه ماهواره به فضا اثبات کرد که برای پیشرفت نیازی به وابستگی به غرب نیست چرا که ایران اسلامی در اوج تحریم‌ها و مشکلات به قله‌های علم و فناوری رسیده است.

حجت الاسلام بهرامپور با بیان اینکه هیچ چیزی توان جلوگیری از پیشرفت ایران اسلامی به سمت قله‌ها را نمی‌تواند بگیرد، گفت: پرتاب ماهواره به فضا موجب سربلندی ایران اسلامی در رقابت فضایی با دشمنانش است.

حضور مردم در صحنه باطل کننده فتنه دشمنان است

امام جمعه دزفول با بیان اینکه انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل(ره) استمرار بعثت پیامبر(ص) است، گفت: نصرت و یاری خداوند شامل ملتی می‌شود که در راه خدا و برای اقامه ارزش‌های الهی قیام و در این مسیر ایستادگی کند.

وی با تاکید بر اهمیت پیروی امت از امام در مسیر استقرار نظام اسلامی افزود: دشمنان ایران اسلامی با توطِئه‌های مختلف در این سالها به دنبال به زانو درآوردن انقلاب اسلامی و یا ایجاد انحراف در آن بودند که تمام این فتنه‌ها با هوشیاری مردم و با تبعیت قشرهای مختلف از ولایت فقیه بی ثمر بوده است.

حجت الاسلام بهرام پور با بیان اینکه جنگ‌های ترکیبی دشمن نتوانسته موجب خالی شدن امت از گرد ولایت شود، بیان کرد: حضور مردم در صحنه و حضور و مشارکت آگاهانه آنها در تمام میدان‌ها موجب شده تا انقلاب از همه توطئه‌ها و فتنه‌ها عبور کند.

وی افزود: امروز اگر ملت ایران مفتخر و در تمام صحنه‌ها پیروز است مدیون هدایت‌ها رهبر معظم اقلاب و حضور مردم در صحنه ها است.

امام جمعه دزفول با بیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد خدشه در اتحاد امام و امت است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری تنها رهبر آزاده در دنیا است که حتی با مخالفان خود نیز با رأفت اسلامی برخورد می‌کند و با عفو جوانان خطاکار در فتنه سال گذشته بار دیگر پدری و بزرگواری خود را نشان داد.

وی افزود: متدین بودن مردم ایران اسلامی محور اصلی اتحاد امام و امت است و دشمن با فهم این موضوع به دنبال تضعیف باورهای دینی و قبح شکنی است.

جلوی هنجارشکنی در مکان‌های گردشگری دزفول گرفته شود

خطیب جمعه دزفول با بیان اینکه هدف دشمن تضعیف باورهای دینی و ترویج بی بند و باری در جامعه به منظور گرفتن دین از جامعه اسلامی است، گفت: امر به معروف و نهی از منکر واجبی الهی و بر همه مومنان و مردم لازم است.

وی افزود: ترویج بی حجابی و فساد ناشی از بی حجابی در جامعه برای همه ارکان اجتماعی زیان بار خواهد بود و همه در این زمینه مسوولیت امر به معروف و نهی از منکر دارند.

حجت الاسلام بهرامپور اظهار کرد: همه مدیون خون شهدا هستیم و مهمترین وصیت شهدا رعایت حجاب و امر به معروف و نهی از منکر است و در این زمینه همه مسوولیت دارند.

وی افزود: دزفول به واسطه ظرفیت‌های گردشگری فراوان و در پیش بودن بهار و افزایش حضور گردشگران همه ساله شاهد بی بند و باری‌ها در باغ ویلاها و سواحل رودخانه دز است که سکوت در این زمینه جایز نیست.

به گزارش ایرنا، هشتم بهمن ماه جاری و در آستانه دهه فجر و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، برای نخستین بار سه ماهواره ایرانی شامل ماهواره‌های «مهدا» و ۲ نانو ماهواره، با ماهواره بر سیمرغ به طور همزمان با موفقیت به فضا پرتاب شد.

ماهواره «مهدا» از ماهواره‌های سبک وزن پژوهشگاه فضایی ایران برای آزمایش زیرسامانه‌های توسعه یافته ماهواره‌ای ساخته شده است.

ماموریت اصلی این ماهواره، بررسی صحت عملکرد ماهواره‌بر سیمرغ در تزریق چندگانه محموله‌های فضایی در مدار پایین زمین و ارزیابی عملکرد برخی از طراحی‌های جدید و قابلیت اطمینان فناوری‌های بومی در فضا است.

ماهواره‌بر «سیمرغ » با سوخت مایع ۲ مرحله‌ای در وزارت دفاع ساخته شده است. این پرتاب موفقیت‌آمیز یازدهمین پرتاب فضایی موفق در دولت سیزدهم است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha