۱۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۴۲
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85373629
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

کولاک و مه، گردنه‌های زنجان را فراگرفته است

۱۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۴۲
کد خبر: 85373629
کولاک و مه، گردنه‌های زنجان را فراگرفته است

زنجان - ایرنا- رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: هم اکنون بارش برف در بیشتر مسیرهای ارتباطی استان به ویژه مناطق کوهستانی و مه و کولاک در گردنه‌ها در جریان است.

محمد محمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون در مسیرهای زنجان -دندی-تخت سلیمان، زنجان-طارم، زنجان-تهم- چورزق و ابهر- خدابنده بارش برف همراه با مه گزارش شده است.

وی گفت: همراه داشتن تجهیزات زمستانی و بستن زنجیر چرخ برای کسانی که در این محورها تردد می‌کنند الزامی است.

وی یادآور شد: ۱۱۸ نیروهای راهداری در مسیرهای ارتباطی دارای بارش برف به ویژه گردنه‌ها مشغول نمک‌پاشی و برف‌روبی هستند.

محمدی افزود: بارش برف آزادراه و جاده ترانزیت زنجان -قزوین، زنجان- بیجار و سلطانیه - خدابنده - همدان را فرا گرفته است و رانندگان باید با دقت و حوصله رانندگی کنند.

وی از شهروندان خواست تا از سفرهای غیرضروری به مناطق و راه‌های کوهستانی استان زنجان تا پایان بارش‌ها و مساعد شدن هوا خودداری کنند و در صورت ضرورت سفر، ضمن رعایت نکات ایمنی، البسه گرم و جیره غذایی همراه خود داشته باشند و از سلامت فنی خودرو و بخاری آن پیش از سفر اطمینان حاصل کنند.

رییس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان تاکید کرد: رانندگان قبل از حرکت از مبدا برای اطلاع از وضعیت جاده های استان و کشور به سامانه ۱۴۱، سایت www.۱۴۱.ir یا نرم افزار موبایلی ۱۴۱ مراجعه کنند.

۳۲ دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در مسیرهای ارتباطی استان، ۴۱ دستگاه نظارت تصویری و ۷۸ دستگاه تردد شمار در جاده های استان فعال است.

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان حدود پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر آزادراه و بزرگراه و راه های اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha