۱۲ بهمن ۱۴۰۲، ۲۳:۲۱
کد خبر: 85373377
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

عصر شعر فجر در آستارا برگزار شد

۱۲ بهمن ۱۴۰۲، ۲۳:۲۱
کد خبر: 85373377
عصر شعر فجر در آستارا برگزار شد

آستارا- ایرنا - عصر شعر فجر به مناسبت ایام الله دهه فجر با شعرخوانی شاعران آستارایی و تجلیل از هنرمندان عرصه نقاشی پنجشنبه در همکاری اداره فرهنگ و ارشاد و کانون بسیج هنرمندان این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "بهرام خوشحال" عصر پنجشنبه در مراسم عصر شعر فجر که در اداره ارشاد شهرستان آستارا برگزار شد، اظهار کرد: عصر شعر فجر، نمایش خیابانی با موضوع انقلاب، برپایی نمایشگاه‌های گروهی نقاشی زیر ۱۵سال و بالای ۱۵سال و نمایشگاه های خوشنویسی و عکس از جمله برنامه های دهه فجر اداره ارشاد در دهه فجر امسال است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا افزود:‌ بر آنیم تا با اقدامات فرهنگی و هنری قشر جوان و نوجوان را با دستاورهای انقلاب اسلامی بیشتر آشنا کنیم.

در ادامه مراسم کیوان رادفر مسئول انجمن شعر و ادب اداره ارشاد آستارا هم گفت: شعر و ادبیات شهرستان به واسطه وجود شخصیت های برجسته فرهنگی از جایگاه ویژه‌ای در استان برخوردار است و کارگاه های آموزشی برای پرورش استعدادهای نوجوان و جوان شعر آستارا جزو برنامه های این انجمن ادبی است.

در بخش دیگر مراسم مسئول کانون بسیج هنرمندان آستارا افزود: در تابستان امسال نخستین جشنواره استانی شعر در آستارا برگزار شد و جشنواره ملی شعر هم به زودی به میزبانی این شهرستان برگزار خواهد شد.

یوسف هدایتی اضافه کرد: کتاب های خاطرات هفت شهید آستارا با همکاری نویسندگان و شاعران در حال تدوین است و تا زمان برگزاری دومین کنگره هشت هزار شهید استان گیلان رونمایی خواهد شد.

شعرخوانی روح‌الله دنیادیده، کیوان رادفر، شیما مولایی فرد، محنا صنعتی فرد، مریم فتحی، تجلیل از ۷۰ هنرمند نقاشی و اجرای موسیقی سنتی توسط نادر شیروان و ناصر شیروان از جمله برنامه های هنری برنامه عصر شعر فجر بود.

شهرستان مرزی بندر آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با استان اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد؛ این شهرستان دارای سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha