تولید کشاورزی چهارمحال و بختیاری به یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن رسیده است

شهرکرد_ ایرنا_ رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با گرامی‌داشت دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: سالانه بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این استان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین برزگر عصر پنجشنبه همزمان با نخستین روز دهه فجر انقلاب اسلامی در آیین افتتاح سردخانه بالای صفر شهر سفیددشت شهرستان بروجن با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان تعاون روستایی کشور تاکید کرد: ظرفیت تولیدی این گلخانه چهار هزار تن است.

وی افزود: برای اجرای این طرح ۴۲۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری داشتیم که ۳۳۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از محل آورده متقاضی و مابقی از محل تسهیلات بانکی تامین و زمینه اشتغال مستقیم برای ۶ نفر فراهم شده است.
برزگر تصریح کرد: سالانه افزون‌ بر ۵۰۰ هزار تن از محصولات کشاورزی تولیدی چهارمحال و بختیاری در انبارها ذخیره‌سازی و در فصل‌های مختلف به بازار عرضه می‌شود.
وی با اشاره به تولید انواع میوه و سبزی، سیب‌زمینی، سیب درختی، گوشت قرمز، مرغ و سایر تولیدات پروتئینی و لبنی در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: هم‌اکنون ۱۶۰ هزار تن ظرفیت سردخانه‌ای بالای صفر در استان وجود دارد و ۱۳ واحد سردخانه‌ای جدید با ظرفیت ۲۱۱ هزار تن در حال ساخت است تا با ماندگاری بیشتر محصول، دست دلالان و واسطه‌ها کوتاه و هزینه تمام‌شده میوه کمتر شود.
برزگر همچنین از آغاز عملیات اجرایی ساخت مجتمع دامپروری شهر سفیددشت شهرستان بروجن به مساحت ۴۸.۷ هکتار خبر داد و اظهار داشت: این مجتمع ۲۵۰ واحد دامپروری گوسفند پرواری با ۷۰۰ اشتغال‌، ۲۵ هزار راس ظرفیت و ۶۲۵ تن تولید سالانه گوشت دارد.

۷۰ درصد سردخانه‌های چهارمحال و بختیاری در شهرستان بروجن مستقر است

تولید کشاورزی چهارمحال و بختیاری به یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن رسیده است
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بروجن نیز گفت: ۷۰ درصد سردخانه‌های چهارمحال و بختیاری در این شهرستان مستقر است.
حسن رحمانی تاکید کرد: هم‌اکنون ظرفیت سردخانه‌های در حال بهره‌برداری شهرستان بروجن ۱۲۰ هزار تن است.
وی افزود: همچنین ۱۶۰ هزار تن فضای سردخانه‌ای جدید در شهرستان بروجن در حال ساخت است.
به گزارش ایرنا، همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی ۶۳۲ طرح با ۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری آماده بهره‌برداری شد.
سفیددشت در ۴۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha