گام‌های بلند دولت سیزدهم برای توسعه شهرستان تازه‌تاسیس فرخشهر

شهرکرد - ایرنا - فرخشهر چهارمحال و بختیاری که در دولت سیزدهم به شهرستان تبدیل شده با گام‌های بلند دولتمردان روز به روز بیشتر در مدار توسعه قرار می گیرد و امروز نیز میزبان مدیران استان بود.

به گزارش ایرنا، مصوبه ارتقای بخش فرخشهر به شهرستان به عنوان یکی از مطالبه‌های مردم این شهرستان با پیگیری مسوولان چهارمحال و بختیاری در مرداد ماه امسال از هیات وزیران گرفته و فرمانداری این شهرستان مهرماه افتتاح و به طور رسمی به عنوان دوازدهمین شهرستان این استان معرفی شد.

همزمان با آغاز دهه مبارک فجر و در ادامه اردوهای جهادی مدیران چهارمحال و بختیاری، غلامعلی حیدری استاندار با همراهی سایر مسوولان استان به فرخشهر سفر کرد تا در جریان اقدامات انجام شده و مسائل و مشکلات پیش روی این شهرستان تازه تاسیس قرار گیرد.

در این مدت کوتاه با هدف توسعه شهرستان فرخشهر اقدامات و گام‌های مهمی برداشته شده است که بخشی از این اقدامات در نشست امروز شورای اداری از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

طرح آبرسانی بن - بروجن، مهمترین آرزوی مردم فرخشهر

فرماندار فرخشهر شامگاه پنجشنبه در نشست شورای اداری این شهرستان گفت: طرح آبرسانی بِن - بروجن از جمله طرح‌های غیرممکن در دولت‌های گذشته بود که با همت دولت سیزدهم مورد بهره‌برداری قرار گرفت و مردم شهرستان امروز از نعمت تامین آب پایدار برخوردار هستند.

حسین کاووسی در خصوص جاده فرخشهر- دستگرد - دزک به سراهی خراجی نیز اظهار داشت: این جاده ارتباطی امروز به عنوان یک طرح پیشران در این شهرستان در حال اجرا است.

وی اظهار داشت: با توجه به اختصاص اعتبار لازم و همت پیمانکار طرح انتظار می‌رود تعریض جاده ارتباطی مسیر فرخشهر تا گردنه کَت به عنوان بخشی از جاده فرخشهر - دستگرد - دزک به‌زودی انجام شود و با تامین اعتبار لازم این محور ارتباطی هرچه سریعتر به سرانجام برسد.

گام‌های بلند دولت سیزدهم برای توسعه شهرستان تازه‌تاسیس فرخشهر

کاووسی در خصوص روند اجرای نهضت ملی مسکن در شهرستان فرخشهر نیز توضیح داد: در زمان حاضر مجتمع ۱۶۰ واحدی و ۵۲۰ واحدی از طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان با سرعت قابل قبولی در دست اقدام است.

فرماندار فرخشهر احداث مرکز بهداشتی درمانی شماره ۳ فرخشهر، مصلی، نمازخانه بین راهی، کتابخانه و حوزه علمیه را از جمله دیگر طرح‌های در دست اجرا و مهم این شهرستان عنوان کرد.

وی در خصوص استقرار ادارات در شهرستان فرخشهر نیز گفت: این شهرستان از این لحاظ عقب نیست اما می‌طلبد با هدف خدمت رسانی مطلوب به مردم دستگاه‌های اجرایی زیرساخت لازم برای استقرار نمایندگی ادارات را در این شهرستان فراهم کنند.

فرماندار فرخشهر با بیان اینکه این شهرستان از ۲ طرف از سوی منطقه حفاظت شده و پارک ملی تنگ صیاد و زمین‌های کشاورزی محدود شده است افزود: ۲۰ سال پیش سه انبار بزرگ اداره‌های استانی مخابرات، بانک صادرات و راه و شهرسازی در بهترین زمین‌های این شهرستان احداث شده که امروز با توجه به ارتقای بخش فرخشهر برای توسعه این شهرستان به وجب به وجب این زمین‌ها نیاز است.

وی یادآور شد: نیاز نیست انبار اداره‌ها در بهترین نقطه شهری وجود داشته باشد و در صورت جابه جایی این انبارها نیاز شهرستان فرخشهر به زمین مورد نیاز برطرف می‌شود.

فرماندار فرخشهر با اشاره به مکان‌یابی نخستین شهرک صنعتی دانش بنیان کشور در فرخشهر گفت: انتظار می‌رود زیرساخت لازم برای احداث این شهرک صنعتی در این شهرستان فراهم شود.

وی با اشاره به سرانه ۹ سانتی‌متری ورزش در فرخشهر گفت: ۳۰ سال از واگذاری زمین برای احداث ورزشگاه ۲ هزار نفری فرخشهر می‌گذرد اما با وجود احداث فنداسیون، این ورزشگاه همچنان نیمه کاره رها شده است.

فرماندار فرخشهر بر ضرورت احداث فرهنگ‌سرای این شهرستان پس از ۲۷ سال، احداث درمانگاه، فیبرنوری و احصای قوانین بین المللی در خصوص بهره‌برداری از محیط زیست تاکید کرد.

رفع مشکل تامین آب مجتمع دامپروری دستگرد

بخشدار دستگرد نیز گفت: این بخش با هفت هزار نفر جمعیت در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، کشاورزی، گردشگری، ارتباطی و صنعتی قابلیت‌های فراوان دارد.

حسن مرادی سه هزار و ۱۰۰ هکتار زمین کشاورزی دیمی و باغ، قلعه‌های تاریخی، بارگاه امامزادگان محمد اکبر در روستای دستگرد و شاهزاده عبدالله در روستای سورک، سد سورک، شهرک صنعتی و پارک حفاظت شده تنگ صیاد را از جمله قابلیت‌های این بخش عنوان کرد.

وی اضافه کرد: در بحث مردم‌پایه حدود هفت هکتار زمین مرغوب برای احداث اماکن اداری، فرهنگی، آموزشی و ورزشی از سوی مردم در این بخش واگذار شده است.

بخشدار دستگرد گفت: همچنین طی ۶ ماه گذشته ۴۰ میلیارد ریال مشارکت مردمی در خصوص بازسازی مرکز بهداشت، چمن مصنوعی، زیرسازی و آسفالت و جدول سازی در این بخش داشته ایم.

وی آغاز عملیاتی اجرایی چهارخطه فرخشهر- دستگرد را از جمله آرزوهای دیرینه مردم بخش دستگرد عنوان کرد که پس از ۳۰ سال در دولت سیزدهم محقق شد.

گام‌های بلند دولت سیزدهم برای توسعه شهرستان تازه‌تاسیس فرخشهر

مرادی با اشاره به مشکل تامین آب مجتمع دامپروری روستای دستگرد گفت: این مجتمع دامپروری به مساحت ۹۰ هکتار مجوز احداث از سال ۹۰ دارد و در صورت بهره‌برداری از آن ۹۰۰ فرصت شغلی در این بخش ایجاد می‌شود.

وی یادآور شد: وجود برخی مشکلات زیست محیطی و منابع طبیعی در روستای ایرانچه به نوعی ساخت و ساز و توسعه این روستا را متوقف کرده که انتظار می‌رود با آزادسازی زمین‌ها مشکل این روستا برطرف شود.

بخشدار دستگرد گفت: آب آشامیدنی روستای سورک از یک چاه تامین که نیاز به سه کیلومتر لوله‌گذاری دارد و در صورت اجرا مردم این روستا از یک منبع آب پایدار برخوردار می‌شوند.

اولویت جاده چهارخطه فرخشهر - دِزَک

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: با توجه به اهمیت چهارخطه شدن جاده فرخشهر- دستگرد - دزک به عنوان یکی از مهمترین مطالبه‌های مردم این منطقه، به سرانجام رساندن این راه ارتباطی یکی از اولویت‌های استان در بخش راهسازی به شمار می‌رود.

خدایار باقری افزود: در همین زمینه برای سرعت بخشی در روند کار به زودی عملیات اجرایی این محور ارتباطی از سمت سراهی خراجی نیز آغاز می‌شود.

گام‌های بلند دولت سیزدهم برای توسعه شهرستان تازه‌تاسیس فرخشهر

وی با تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف فرهنگ‌سرای فرخشهر افزود: تلاش می‌شود با تامین زمین مناسب ورودی استان از سمت استان اصفهان به شکلی مناسب و درخور شان چهارمحال و بختیاری احداث شود.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در خصوص انبارهای موجود در فرخشهر نیز گفت: تلاش می‌شود در خصوص این انبارها تصمیم‌گیری لازم انجام شود.

وی برطرف کردن مشکل نهضت ملی مسکن در این شهرستان را از اولویت‌های مجموعه راه و شهرسازی عنوان کرد.

پیشرفت ۶۰ درصدی ۳۵ طرح صنعتی شهرستان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز گفت: از ۱۳۵ طرح صنعتی در دست احداث شهرستان فرخشهر ۳۵ طرح صنعتی با پیشرفت اجرایی بیش از ۶۰ درصد در دست اجرا است.

فضل‌الله رحمتی گفت: این طرح ها در زمینه ساخت بدنه و اجزای وسیله نقلیه موتوری، تولید پوشاک، ماشین آلات کشاورزی و جنگل‌داری، بسته‌بندی و ساخت فلزات اساسی هستند.

وی افزود: با تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها زمینه اشتغال مستقیم ۴۶۰ نفر فراهم می‌شود.

رحمتی با اشاره به اینکه در شهرستان فرخشهر ۳۲ واحد صنعتی در حال فعالیت هستند گفت: در بخش تجارت هم ۲ هزار و ۸۷۵ واحد صنفی به مردم شهرستان خدمات رسانی می کنند.

وی اضافه کرد: به زودی نمایندگی صنعت، معدن و تجارت در شهرستان فرخشهر فعال می‌شود.

اجرای پنج طرح سرمایه گذاری

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: پنج طرح سرمایه‌گذاری این وزارتخانه در این استان مربوط به شهرستان فرخشهر است.

محسن مولوی افزود: از این تعداد طرح سرمایه‌گذاری چهار طرح مربوط به توسعه شرکت شیر خشک نوزاد و یک طرح هم مربوط به منطقه ویژه اقتصادی است که با بهره‌برداری از این طرح‌ها تحول خوبی در بحث اشتغال انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: براساس رصد انجام شده بیشترین به کارگیری نیروی کار از طریق سامانه جست و جوی مشاغل استان مربوط به شهرستان فرخشهر است که تاکنون ۳۳۸ نفر مشغول به کار شده‌اند.

گام‌های بلند دولت سیزدهم برای توسعه شهرستان تازه‌تاسیس فرخشهر

مولوی یادآور شد: در زمان حاضر ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به شهرستان فرخشهر پرداخت شده است.

توزیع شهرستانی گوشت قرمز

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری نیز با بیان اینکه در بخش آرد و نان مشکلی در شهرستان فرخشهر وجود ندارد گفت: مدیریت توزیع در خصوص نیازمندی‌های پروتئینی و کالاهای تنظیم بازار به خوبی در این شهرستان در حال انجام است.

کیومرث مرادی گفت: از هفته آینده گوشت قرمز منجمد و گرم وارد استان می‌شود و توزیع شهرستانی این فراورده نیز انجام می‌گیرد.

گام‌های بلند دولت سیزدهم برای توسعه شهرستان تازه‌تاسیس فرخشهر

وی مشکل نظارت بر بازار را کشوری عنوان کرد و افزود: در زمان حاضر تنها یک هزار و ۲۰۰ تا یک هزار و ۵۰۰ ناظر و بازرس در کشور وجود دارد که وجود این تعداد ناظر و بازرس کافی نیست.

مرادی اضافه کرد: بانک‌ها در استان چهارمحال و بختیاری به عنوان پیشران مالی و اعتباری در توسعه اقتصادی در خصوص تسهیلات اقتصادی و اعتباری وظیفه خود را تاکنون به خوبی انجام داده‌اند.

احداث مرکز لجستیک و کلینیک ماشین آلات سنگین غرب کشور

مدیرکل راهداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در سفر رییس جمهور مجوز احداث مرکز لجستیک(پشتیبانی) و کلینیک ماشین آلات سنگین غرب کشور در این استان گرفته شده است.

وی افزود: براین اساس هزینه صفر تا ۱۰۰ کلینیک ماشین آلات سنگین غرب کشور از سوی مرکز تامین می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: از متوسط ترافیک عبوری محور شهرکرد – فرخشهر و برعکس در شبانه روز ۴۷ هزار دستگاه و از پلیس راه به تونل رخ ۱۸ هزار دستگاه است.

غلامی افزود: ۱۰ درصد تصادفات منجر به جرح، فوتی و مالی در محور شهرکرد – فرخشهر گزارش شده است.

فرخشهر در ۱۵ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha