جاده ساوه - همدان برف روبی شد/ تردد در مسیرهای کوهستانی با زنجیر چرخ میسر است

ساوه - ایرنا - رییس اداره راهداری، حمل و نقل جاده ای غرق آباد ساوه با اشاره به برف‌روبی جاده قدیمی ساوه - همدان گفت: به علت تداوم بارش برف و کولاک در برخی مسیرهای کوهستانی تردد تنها با زنجیر چرخ همراه است.

علی اصغر سلیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مناطق غربی شهرستان ساوه از ساعت هشت تا ۱۱ صبح شاهد بارش عمدتا به صورت برف بود که هم اکنون راهداران با انجام ۴۰۰ کیلومتر برف‌روبی تمام مسیرهای بین شهری و روستایی را بازگشایی کرده اند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون تردد در مسیرهای اصلی از جمله جاده ساوه - همزمان و غرق آباد - بیات جریان دارد افزود: اما تردد در مسیرهای روستایی منتهی به مناطق کوهستانی و کوهپایه ای به علت کولاک و بارش برف تنها با زنجیر چرخ جریان دارد.

سلیمی گفت: راهداران در حال برف‌روبی برخی مسیرهای برف‌گیر بوده و با توجه به احتمال بارش برف از امشب تا صبح فردا این نیروها در آماده باش کامل هستند.

در طرح زمستانه راهدارای در آزادراه‌ها، جاده‌های اصلی و فرعی و روستایی شهرستان ساوه از توان حدود ۸۰ راهدار و ۷۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین بخش دولتی و خصوصی استفاده می شود.

راهداران در این طرح یک‌هزار و ۶۵ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، جاده اصلی، فرعی و روستایی را زیر پوشش خود دارند.

۹۴۵ کیلومتر از این میزان راه دسترسی توسط ۵۰ راهدار با استفاده از ۴۵ دستگاه ماشین آلات اداره راهداری، حمل و نقل جاده ای در بزرگراه ها، جاده های اصلی، فرعی و روستایی و ۱۴۰ کیلومتر مسیر آزاد راهی نیز توسط ۳۰ نیرو و ۲۵ دستگاه ماشین آلات در اختیار شرکت های بهره برداری از آزاد راه ساوه همدان و ساوه سلفچگان پوشش داده می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha