۱۲ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۳۴
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85372742
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعتبار طرح‌های بخش کشاورزی خراسان جنوبی سه برابر شد

بیرجند - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: اعتبار پروژه‌های بخش کشاورزی استان در دهه فجر امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد سه برابری دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا مهدی جعفری روز پنجشنبه در نشست خبری با اشاره به افتتاح ۱۵۵ پروژه بخش کشاورزی استان به مناسبت دهه فجر با اعتبار چهار هزار و ۱۱۸ میلیارد ریال در استان، اظهار کرد: ۱۹ هزار و ۶۶ نفر از مزایای این طرح‌ها برخوردار خواهند شد.

وی افزود: از نظر مکانی بیشترین تعداد پروژه و حجم سرمایه‌گذاری مربوط به شهرستان سربیشه با ۲۴ پروژه، قاینات با ۲۲ پروژه و خوسف با ۱۹ پروژه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: با اجرای این طرح‌ها برای ۱۶۳ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شد و همچنین تثبیت اشتغال برای چهار هزار و ۳۰۷ نفر رقم خواهد خورد.

جعفری با اشاره به اینکه سال آینده بهار افتتاح طرح‌های شاخص سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی استان را خواهیم داشت، بیان کرد: طرح‌های مختلف سردخانه، کشتارگاه و صنایع فرآوری وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد و در حال حاضر هم پیشرفت فیزیکی مناسبی دارد.

وی یادآور شد: ساخت پنج کشتارگاه طیور در دست اقدام است که کشتارگاه خوسف تا پایان سال جاری و مابقی در سال آینده آماده بهره‌برداری می‌شود.

جعفری با اشاره به اینکه ۱۸ سردخانه در استان در حال احداث است که تا پایان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: همچنین برای ایجاد ۳۵ تا ۴۰ واحد فرآوری محصولات کشاورزی مجوز صادر شده که سال آینده افتتاح خواهد شد.

وی از رکورد جوجه ریزی در خراسان جنوبی در ۴۰ سال اخیر خبر داد و گفت: در ماه گذشته‌ مقدار جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری استان به سه میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه رسید که در چهار دهه اخیر بی‌سابقه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه در روزهای آینده تولید روزانه مرغ استان به ۲۲۰ تن خواهد رسید، افزود: مصرف روزانه مرغ خراسان جنوبی ۵۰ تن است که مابقی به صورت مرغ زنده به سیستان و بلوچستان و کشور افغانستان صادر خواهد شد.

جعفری تصریح کرد: اکنون در خراسان جنوبی با ضعف کشتارگاه مواجه هستیم که نیاز است تقویت شود.

وی از افتتاح ۹۶۴ پروژه در طول دولت سیزدهم با اعتبار 1.5 همت در خراسان جنوبی خبرداد و گفت: با اجرای این طرح‌ها سه هزار و ۵۱۲ نفر اشتغال مستقیم در استان ایجاد شده است.

جعفری بیان کرد: در سال جاری برای خرید توافقی محصولات راهبری خراسان جنوبی از جمله عناب، زعفران، زرشک، پنبه و عسل ۹۲۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

وی با اشاره به برگزاری جشن شکرگزاری برای هفت محصول راهبردی خراسان جنوبی در سال جاری با مشارکت مردم، گفت: جشن شکرگزاری برای محصولات سیر طبس، خاکشیر بشرویه، شتر نهبندان و بزکرکی سربیشه هم در دستورکار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از آماده بودن فاز نخست پروژه هاتک بیدمشک در روستای مختاران به وسعت ۹ هکتار خبرداد و گفت: واحد گلخانه این پروژه با اعتبار هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال به زودی به بهره‌برداری می رسد.

جعفری عنوان کرد: همچنین کارخانه آرد فردوس با اعتبار ۴۳۰ میلیارد ریال هم به زودی وارد مدار تولید می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha