باران و برف خراسان رضوی را فرا می‌گیرد

مشهد- ایرنا- کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: با افزایش ابر طی امشب و فردا جمعه در اکثر نقاط استان هوا بارانی و با کاهش دمای هوای روزانه طی فردا در بسیاری از مناطق استان به ویژه مناطق سردسیر و کوهستانی هوا برفی پیش‌بینی می‌شود.

محمد غیوری‌خواه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش باران در نواحی مستعد با احتمال آبگرفتی معابر و سیلاب در مسیرها خواهد بود و بارش برف در نواحی سردسیر و کوهستانی می‌تواند منجر به کاهش دید افقی ناشی از مه آلود شدن هوا و لغزندگی معابر شود.

وی با بیان این که بارش‌ها طی روز شنبه هفته آینده با شدت کمتری ادامه خواهد داشت ادامه داد: همچنین طی ۲ روز آینده به ویژه شنبه ضمن افزایش سرعت وزش باد در نواحی بادخیز، گاهی وزش باد شدید با احتمال گرد و خاک محلی پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: طی روزهای آینده ضمن ماندگاری هوای سرد صبحگاهی به ویژه در صبح یکشنبه، در بسیاری از نقاط استان دمای کمینه هوا به زیر صفر خواهد رسید.

غیوری‌خواه افزود: در خصوص نحوه فعالیت این سامانه دیروز چهارشنبه هشدار سطح زرد شماره ۷۵ صادر شده است و هشدار سطح نارنجی شماره ۷۶ امروز صادر می‌شود.

وی با بیان این که هوای سرد تا پایان هفته در خراسان رضوی ماندگار است ادامه داد: طی امروز نیز جوی به نسبت پایدار در استان حاکم است و تنها در برخی نواحی بادخیز گاهی وزش باد شدید با احتمال بروز گرد و خاک محلی وجود دارد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با بیان این که طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین منفی یک تا ۶ درجه سلسیوس در نوسان بوده است گفت: بیشینه و کمینه دمای هوای امروز مشهد نیز بدون تغییر همان ۶ و منفی یک خواهد بود.

غیوری‌خواه افزود: باخرز با کمینه دمای هوای منفی هفت درجه سلسیوس و شهرستان‌ داورزن با بیشینه دمای هوای ۱۱ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین طی این بازه زمانی بیشترین شدت وزش باد در شهرستان‌ تایباد با ۳۲ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha