۱۲ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۴۲
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85372695
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزون بر ۹ هزار تن مواد خام دامی از لرستان صادر شد

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: ۹ هزار و ۳۸۲ تن مواد خام دامی از از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون از این استان به کشورهای همسایه صادر شده است.

مصطفی زبردست روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هم اکنون سه محصول پای مرغ، خوراک ماهیان گرمابی و شیرخشک از لرستان صادر می شود و به تازگی نیز شرکت شیر پگاه به عنوان چهارمین واحد استان، در بازارهای جهانی حاضر شده است.

وی اظهار داشت: در این راستا تاکنون ۷۹ هزار آزمایشات دامی و ۲۶۰ هزار مورد بازدید از اماکن عرضه مواد خام دامی در استان انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی لرستان با اشاره به استانداردهای بهداشتی بیماری های دامی و سلامت فرآورده های خام دامی اظهار داشت: واحد صادراتی پای مرغ در شهرستان کوهدشت طی چند سال اخیر فعال شده است که امسال نیز با اشتغالزایی ۶۰ نفر، یک هزار و ۱۴۱ تن را به کشورهای جنوب شرق آسیا صادر کرد.

زبردست با اشاره به اهمیت گسترش بازارهای صادراتی ادامه داد: امسال ۲۷۷ تن صادرات خوراک ماهیان گرم آبی به همسایگان شمال کشور و ۲۵ تن شیرخشک دامی از لرستان به عراق و سوریه انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲ کارخانه بزرگ داروسازی در لرستان وجود دارد، یادآور شد: تاکنون نزدیک به ۱۰۰ قلم انواع داروهای دام، طیور و آبزیان در این ۲ واحد تولید شده است و محصولات این واحدها دارای کیفیت بسیار خوبی حتی در حوزه صادرات هستند.

زبردست گفت: سازمان دامپزشکی به عنوان یک نهاد حاکمیتی و خدماتی نقش تاثیرگذاری بر سلامت، بهداشت جامعه، امنیت غذایی و اشتغال در حوزه های وابسته دارد و در این راستا تلاش می شود با نظارت ها و انجام وظایف تعریف شده مواد غذایی دامی سالم در سطح استان عرضه شود.

وی افزود: طی بیش از ۲ سال گذشته با احتساب واکسیناسیون های دوره ای، ۲۵۱ میلیون و ۱۰۹ هزار قطعه طیور صنعتی و ۱۳ میلیون و ۸۰ هزار و ۵۹۵ قطعه طیور بومی علیه نیوکاسل، ۶۳۴ هزار و ۴۳۷ راس دام سنگین و ۱۰ میلیون و ۸۵۱ هزار و ۹۱۸ راس دام سبک در استان واکسینه شدند.

زبردست عنوان کرد: در این مدت واکسیناسیون ۲۴ میلیون و ۶۹۱ هزار و ۱۷۵ راس نیز علیه بیماری های مشترک انسان و دام انجام شده است.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۴۱۴ تن مواد خام دامی فاسد و عفونی در سطح استان ضبط و معدوم سازی شده است افزود: تاکنون ۶۹۸ پرونده تخلفاتی این حوزه به مراجع قضایی ارجاع و ۳۰ هزار و ۲۰۵ مورد بازدید از اماکن دارویی و درمانی بخش غیردولتی استان انجام شده است.

۲۲ هزار قطعه در ساعت، ظرفیت کشتارگاه های طیور لرستان

مدیرکل دامپزشکی لرستان افزود: اکنون ۱۰ واحد کشتارگاه طیور و دام در لرستان فعال که ظرفیت کشتارگاه های طیور ۲۲ هزار قطعه در هر ساعت است و علاوه بر نیاز استان قسمتی از نیاز استان های همجوار نیز تامین می شود.

زبردست اضافه کرد: امسال بیش از ۱۳ میلیون قطعه طیور در این استان با نظارت دامپزشکی کشتار شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha