۱۲ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۵۸
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85372694
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بزرگداشت دهه فجر، یادآوری و توجه به نعمت انقلاب اسلامی است

زنجان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: تکرار و یادآوری یوم الله پیروزی انقلاب اسلامی توجه به نعمت است، اینکه کجا بودیم و کجا هستیم.  

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان و آیین تجدید بیعت با آرمان های والای بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی افزود: طی مدت ۷۰ سال دنیا بین 2 قدرت بلوک شرق و بلوک غرب اداره می شد و تقریباً دنیا را بین خود تقسیم کرده بودند و هر کشوری هم زیر بلیت یکی از این 2 بود.

وی اظهار کرد: در ایران پیش از انقلاب که زیر بلیت غرب بود، تصمیمات مهم کشور را سفرای انگلیس و آمریکا می گرفتند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه رهبری امام خمینی(ره) و اتحاد مردم عامل پیروزی انقلاب اسلامی بود، تصریح کرد: هیچ کس در آن دوران احتمال نمی داد که انقلاب اسلامی با آن سرعت پیروز شود.

حجت الاسلام خاتمی بااشاره به اینکه در سال ۱۳۴۲ جرقه های انقلاب اسلامی شروع شد، افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی، تفکر و جریان سومی در دنیا ایجاد شد.

وی با بیان اینکه ایدئولوژی، رهبری و مردم اضلاع یک انقلاب است، خاطرنشان کرد: حضور مردم به عنوان قاعده هرم انقلاب است و مردم با لبیک به رهبری امام خمینی (ره) پای انقلاب آمدند و اکنون نیز البته پای انقلاب ایستاده اند.
حجت الاسلام خاتمی به ضرورت انعکاس خدمات انقلاب اسلامی در زمینه های مختلف تاکید کرد و گفت: طی حیات انقلاب اسلامی پیشرفت های زیادی در عرصه های مختلف ایجاد شده است، با این وجود مشکلاتی هم وجود دارد.
امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به اقتدار ایران اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: امروز ملت ایران سرافراز در راه آرمان های انقلاب ایستاده اند.

حجت الاسلام علی ناصر، رییس ستاد بزرگداشت دهه فجر استان با بیان اینکه شعار دهه فجر امسال «جشن ملی، مشارکت پرشور، آینده روشن» است، گفت: مردمی سازی برنامه های بزرگداشت و رویکرد خدمت رسانی و انعکاس دستاوردهای نظام اسلامی سیاست عمده برنامه های دهه فجر است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha