۱۳ بهمن ۱۴۰۲، ۸:۰۱
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85372619
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

۱۴۰ هکتار به محدوده شهر گرمه خراسان شمالی الحاق شد 

بجنورد-ایرنا- فرماندار گرمه گفت: ۱۴۰ هکتار به محدوده شهر گرمه مرکز این شهرستان الحاق شد تا گامی برای سرعت دادن به اجرای طرح نهضت ملی مسکن برداشته شود. 

عبدالحسین قاضوی روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: وسعت شهر گرمه پیش از این ۲۸۳ هکتار بود که با الحاق ۱۴۰ هکتار زمین، ۵۰ درصد به گستره شهر افزوده شد.

وی خاطرنشان کرد: در شهر درق در ۱۶ سال گذشته تنها ۲ هکتار به محدوده شهر ملحق شده بود اما در دولت سیزدهم این رقم به ۱۷ هکتار رسیده است.

فرماندار شهرستان گرمه گفت: ۱۶ سال گذشته تنها ۶۳۷ قطعه زمین برای ساخت مسکن شهری این شهرستان واگذار شده است اما در دولت سیزدهم ۲ هزار و ۲۳۲ قطعه واگذار شد.

وی اظهار کرد: در دولت سیزدهم ۲ هزار و ۲۱ قطعه در قالب اجرای طرح نهضت ملی مسکن و ۲۱۱ قطعه زمین هم در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت واگذار شده است.

قاضوی خاطرنشان کرد: این زمین ها در قالب زمین های ۱۸۰ تا ۲۰۰ مترمربعی در اختیار متقاضیان مسکن قرار گرفته است و سه یا چهار خانوار می توانند با دریافت یک قطعه زمین نسبت به ساخت و ساز اقدام کنند.

افزایش اجاره بهای مسکن سبب گلایه مردم این شهر شده بود، اجاره بها در این شهرستان با شهر بجنورد برابری می کرد اما پیش بینی می شود تا سه سال آتی در این شهرستان شهروند اجاره نشین نداشته باشیم.

با توجه به توسعه صنعت در گرمه، شهرهای این شهرستان مهاجر پذیر خواهند شد از این رو تقاضا برای مسکن افزایش می یابد بر این اساس الحاق زمین به محدوده شهر برای پاسخ به تامین مسکن پیگیری می شود.

شهرستان ۲۵ هزار نفری گرمه در غرب خراسان شمالی واقع و با استان های سمنان و گلستان همسایه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha