۹۰۰ دستگاه خودروی امدادی به ناوگان سازمان امداد و نجات افزوده می‌شود

تهران- ایرنا- رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره ترخیص ۹۰۰ دستگاه خودروی امدادی از گمرک گفت: با ورود هزار خودروی امدادی در سال آینده، ناوگان امدادی هلال احمر به طور کامل نوسازی می‌شود.

بابک محمودی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا از ترخیص حدود ۹۰۰ دستگاه خودروی امدادی در روز شنبه - ۱۴ بهمن - از گمرکات کشور خبر داد و گفت: از این تعداد خودرو، ۳۰۰ دستگاه خودروی آمبولانس و ۶۰۰ دستگاه خودروی امدادی است که خارج از کشور خریداری شده و از کیفیت بالایی برای فعالیت در شرایط سخت برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه حدود یک ماه زمان تا تجهیز نهایی این خودروها نیاز است، اظهار داشت: برخی از تجهیزات خودروهای امدادی و آمبولانس‌ها از خارج از کشور وارد می شود و برخی نیز در داخل کشور موجود است.

محمودی با یادآوری اینکه این خودروها پس از تجهیز در اختیار پایگاه‌های جاده‌ای هلال احمر قرار می گیرند، ابراز امیدواری کرد که بتوان از تعدادی از آنها در طرح نوروزی امداد و نجات استفاده کرد.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با قدردانی از همکاری دولت و مجلس برای نوسازی خودروهای امدادی گفت: در سال آینده نیز هزار خودروی امدادی به کشور وارد می‌شوند و در مجموع ناوگان سازمان امداد و نجات به روز و نوسازی می‌شوند و توان خوبی به بدنه امدادی کشور افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه در صورت افزوده شدن این تعداد خودرو به ناوگان امدادی هلال احمر دیگر کمبودی در ناوگان هلال احمر نداریم، ‌افزود: با کمک استانداری‌ها تا پایان سال آینده تعداد پایگاه‌های جاده‌ای هلال احمر از ۶۰۰ پایگاه به ۷۰۰ پایگاه می رسد که این میزان پایگاه‌های امداد جاده‌ای مطابق با استانداردهای بین المللی امدادی است.

به گزارش ایرنا، دولت در بودجه امسال برای خرید آمبولانس و خودروهای امدادی بودجه تصویب کرده بود که این مهم در بودجه سال آینده کل کشور نیز پیش بینی شده و قرار است سه هزار دستگاه خودروی امداد و نجات و آمبولانس از محل عوارض یک درصد فروش خودرو و موتورسیکلت داخلی و وارداتی تامین شود.

طبق مصوبه مجلس، سال آینده جمعیت هلال احمر می تواند ۱۵۰۰ دستگاه خودروی امدادی و سازمان اورژانس کشور ۱۵۰۰ دستگاه آمبولانس وارد کشور کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha