دوربین های راهداری ۹۷ هزار تخلف سرعت غیرمجاز ثبت کرد

یاسوج- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: در محورهای استان ۱۹ سامانه ثبت تخلفات سرعت فعال وجود دارد، که طبق این، سامانه ها تعداد ۹۷ هزار خودرو تخلف سرعت داشته اند.

حمیدرضا پیمانجو روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد:امسال تاکنون۳۲ میلیون تردد در جاده های ارتباطی استان ثبت شده است.

وی افزود: تعداد ۹۷ هزار خودرو تخلف سرعت داشته اند که تعداد ۸۱ هزار خودرو منجر به صدور قبض جریمه شده است.

پیمانجو در خصوص نحوه محاسبه تخلفات سرعت، بیان کرد: در محورهایی که بیش از یک سامانه ثبت تخلفات باشد سرعت متوسط بین دو دوربین محاسبه می شود که این امر منجر به کاهش سرعت و در نتیجه افزایش ایمنی در محور می گردد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: بر اساس داده های سامانه های تردد شمار استان در ۱۰ ماهه اخیر محورهای استان، محور یاسوج - پاتاوه با حدود هزار وسیله نقلیه در ساعت، محور یاسوج- بابامیدان با ۸۰۰ وسیله نقلیه در ساعت و محور گچساران- بابامیدان با ۷۶۰ وسیله نقلیه در ساعت پرترددترین محورهای استان هستند.

بر اساس برآوردها هزینه هر کیلومتر بهسازی و آسفالت راه‌های اصلی در این استان حدود دو تا سه برابر دیگر استان‌هاست.

از مجموع حدود ۶ هزار کیلومتر راه موجود در این استان چهار هزار کیلومتر آن راه های روستایی است.

کهگیلویه وبویراحمد ۶ هزار و ۱۳۹کیلومتر جاده اصلی، فرعی و چهارخطه دارد که از این میزان پنج هزار و ۴۲۰کیلومتر آن فرعی و روستایی است.

استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی ۷۲۶هزار نفر جمعیت دارای هشت شهرستان ، ۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.

کهگیلویه وبویراحمد با بیش از ۱۶ کیلومتر مربع یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha