۳۸ شبکه خارجی برای پوشش مسابقات بین‌المللی قرآن اعلام آمادگی کردند

تهران- ایرنا- رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: ۳۸ شبکه خارجی برای پوشش اخبار مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در تهران اعلام آمادگی کرده‌اند و قرار است این رویداد به زبان عبری از رادیو سراسری برای مخاطبان عبری‌زبان پخش شود.

حمید مجیدی‌مهر در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با بیان اینکه چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ همزمان با شب میلاد امام سجاد(ع) در سالن سران اجلاس در تهران آغاز خواهد شد، گفت: همزمان با برگزاری این دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن در بیش از ۲۰۰ بقعه متبرکه و امامزاده در سراسر کشور محفل قرآنی با حضور قاریان و حافظان قرآن برگزار شود.

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه دوم اسفندماه مصادف با اعیاد شعبانیه، آیین اختتامیه این دوره از مسابقات قرآن برگزار خواهد شد، افزود: ۳۸ شبکه خارجی برای پوشش اخبار مسابقات بین المللی قرآن کریم اعلام آمادگی کرده‌اند و قرار است مسابقات به زبان عبری از رادیو سراسری برای مخاطبان عبری زبان پخش شود.

وی با تاکید بر اینکه امسال قاریان بیشتری در مقایسه با سال گذشته برای حضور در مسابقات اعلام آمادگی کرده‌اند، اظهار داشت: از فرصت ایجاد شده باید برای خنثی کردن بسیاری از توطئه‌ها و شبهات استفاده کنیم با توجه به اینکه در آستانه برگزاری انتخابات بوده و باید این محافل معنوی را سبب دلگرمی مردم کنیم.

۳۸ شبکه خارجی برای پوشش مسابقات بین‌المللی قرآن اعلام آمادگی کردند

حدود ۴ هزار موسسه قرآنی در سراسر کشور فعال هستند

محمدرضا پورمعین مشاور رئیس ستاد برگزاری چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن نیز با بیان اینکه مجموعه اقدامات که در حوزه مسابقات قرآن انجام می شود، اثرگذار است و نقدی در این زمینه وارد نیست، گفت: برگزاری این مسابقات در سطح جهانی نیز با جدیت دنبال می‌شود و رقابت نامحسوس در این زمینه ایجاد شده است.

وی با تاکید بر ضرورت انعکاس خوب و گسترده اخبار مسابقات قرآن کریم، افزود: حدود ۴ هزار موسسه قرآنی در سراسر کشور فعال هستند، باید سعی کنیم به اندازه ای که در این زمینه هزینه می شود، نتیجه دریافت کنیم.

مشاور رئیس ستاد برگزاری چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن با بیان اینکه ابعاد و آثار اجتماعی مسابقات قرآن باید تبیین و تشریح شود، افزود: سطح سواد جامعه قرآنی از سطح متوسط جامعه بالاتر است، بنابراین نظام اجتماعی باید جایگاه خوبی به جامعه قرآنی اختصاص دهد و نکته دیگر که اهمیت دارد این است که جوانان، فعالان قرآنی را بشناسند.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکنون بیش از ۷۰ مطالبه در حوزه قرآن داشته اند، که قابل تامل است،مسابقات باید به گونه ای برگزار شود که مخاطبان در آن نقش داشته باشند و مشارکت کنند. درواقع باید سعی کنیم حلقه های اول را در این زمینه حفظ کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha