پایان جان‌سختی معضل زباله در قائمشهر

ساری-ایرنا- ایجاد زیرساخت های لازم برای پردازش و تفکیک در سایت انباشت زباله شهرستان قائمشهر و بهره برداری از آن، معضل چندین ساله و دغدغه محیط زیستی این خطه از استان مازندران با برنامه ریزی دولت در مسیر حل شدن است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محل انباشت زباله قائمشهر با سالها قدمت در حاشیه جاده قائمشهر به کیاکلا و در نزدیکی روستای دیوکلا سفلی واقع شده است. بر اساس آمارهای رسمی، روزانه ۲۳۰ تن زباله از قائمشهر جمع آوری و در محل دفن زباله روستای دیوکلا سفلی انباشته می شود.

با توجه به تبعات زیست محیطی و بهداشتی که محل فعلی جمع آوری زباله شهر قائمشهر دارد طی این سالها همواره وعده هایی از سوی مسوولان امر برای جابه جایی و یا راه اندازی سایت پردازش زباله در این محل مطرح می شد و البته در قالب حرف و سخن باقی ماند.

این در حالی است که وضعیت مکان فعلی انباشت زباله های قائمشهر آنچنان مناسب نیست به طوری که علاوه بر زشتی بصری ناشی از کوه زباله بو و دود آن نیز همواره ساکنان منطقه و حتی تا مسافت ها دورتر از این محل را می آزارد.

زمزمه برای جابه جایی محل انباشت زباله های قائمشهر که از اوایل دهه ۸۰ توسط مسوولان وقت مطرح شده بود اکنون وارد ۲ دهه شده است.

فرماندار شهرستان قائمشهر روز چهارشنبه در نشست خبری گفت: در راستای دغدغه چندین ساله محیط زیستی ۲ خط پردازش ۵۰۰ تنی زباله در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

جواد مولایی قرا افزود: با برنامه ریزی های انجام شده برای رفع این دغدغه جمع آوری شیرابه سایت زباله این شهرستان در سال آینده تکمیل می شود.

پایان جان‌سختی معضل زباله در قائمشهر

وی ادامه داد: با اقدامات انجام شده در این سایت بعد از ۶۰ سال دغدغه زیست محیطی قائمشهر به پایان می رسد.

فرماندار شهرستان قائمشهر با اشاره به اینکه برای سه دوره متوالی رتبه اول اجرای طرح عمرانی در مازندران کسب کرده است، افزود: در دهه فجر امسال ۱۱۱ طرح با ۱۰ هزار و ۵۵ میلیارد ریال اعتبار عملیات اجرایی آنها آغاز و یا به بهره برداری می رسد.

وی گفت: از این تعداد ۱۰۶ طرح با بیش از ۱۰هزار میلیارد ریال به بهره برداری می رسد و با صرف اعتبار ۱۷ میلیارد ریالی آغاز عملیات اجرایی می شود.

مولایی قرا ادامه داد: با توجه به تاکید دولت سیزدهم به مناطق محروم ۳۳ طرح هادی و پنج راه در روستاهای قائمشهر به بهره برداری می رسد.

وی تصریح کرد: علاوه بر اجرای طرح های عمرانی در این دهه ۵۰۰ برنامه فرهنگی اجرا می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha