افزایش احتمال فروپاشی کابینه نتانیاهو و برگزاری انتخابات زودهنگام

تهران-ایرنا- یک رسانه صهیونیستی از افزایش احتمال فروپاشی کابینه حاکم بر رژیم اسراییل و برگزاری انتخابات زودهنگام خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی از تلاش «یوآف گالانت» وزیر جنگ این رژیم برای کاهش تنش ها بین «بنیامین نتانیاهو» رئیس شورای جنگ و «بنی گانتس» رهبر حزب اتحاد و دیگر عضو این شورا خبر داد.

بر اساس این گزارش، گالانت پیشنهاد کرده که برای حل تنش ها، انتخابات در دو سال آینده یا ۶ ماه بعد از جنگ غزه برگزار شود.

انتشار اخبار مربوط به برگزاری انتخابات زودهنگام، واکنش حزب لیکود را در پی داشت و این حزب اعلام کرد که انتخابات در زمان تعیین شده در قانون برگزار خواهد شد و پیشنهادی در این رابطه از گالانت دریافت نکرده است.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی با اشاره به تهدید تندروهای کابینه نتانیاهو برای فروپاشی کابینه در صورت توافق با مقاومت فلسطین و توقف جنگ، اعلام کرد: گالانت به این خاطر، موضوع برگزاری انتخابات زودهنگام را مطرح کرده که توافق تبادل اسرا ممکن است موجب فروپاشی ائتلاف حاکم شود.

«ایتامار بن گویر» رهبر حزب «عوتسما یهودیت» و از متحدان تندروی نتانیاهو در واکنش به انتشار اخبار توافق بین مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی، هشدار داد در صورت انجام توافق، از ائتلاف خارج خواهد شد.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی که با هدف از بین بردن گروه‌های مقاومت فلسطین از جمله حماس و آزادی اسرای خود از ۱۵ مهرماه اقدام به بمباران شدید نوار غزه و سپس لشکرکشی به غزه کرده است، بعد از نزدیک به ۴ ماه جنایت در این منطقه به اهداف خود نرسید و به مذاکره با مقاومت روی آورد.

عملیات «طوفان الاقصی»، سیستم امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی را به هم ریخته و به عقیده بسیاری از کارشناسان، این رژیم دیگر نخواهد توانست وضعیت گذشته را بازیابد.

تشدید اختلافات داخلی بین سران رژیم صهیونیستی درباره مقصران شکست از مقاومت فلسطین نیز بر دامنه تنش‌ها در سرزمین‌های اشغالی افزوده و اغلب صهیونیست‌ها نتانیاهو را مقصر این شکست می‌دانند.

همچنین بر اساس نظرسنجی انجام شده اخیر توسط مرکز تحقیقات «لازار» که برای روزنامه صهیونیستی «معاریو» صورت گرفت، شرکت کنندگان در پاسخ به این سوال که آیا رژیم اشغالگر در جنگ علیه نوار غزه پیروز شده یا شکست خورده است، ۵۳ درصد گفتند که هنوز پیروز نشده است.

۲۲ درصد از شرکت کنندگان هم گفتند که رژیم صهیونیستی در این جنگ شکست خورده است. هشت درصد دیگر گفته‌اند که رژیم اسرائیل به شدت در جنگ علیه غزه شکست خورده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha